Boktips för styrketräning och muskeltillväxt

by Mikaela Bjerring on 1 september, 2015 · 1 comment

in Blogg, Styrketräning, Träning - Övrigt, Träning - Sporter, Träningsredskap, Träningstillskott, Vardagsmotion

Det där med hur man ska lägga upp sin kost och träning för att uppnå bästa resultat är inte alltid så lätt. Ja, det är mycket man ska ta hänsyn till och det kan finnas många frågor som man kanske skulle behöva få svar på. Hur lägger man upp det bästa träningspasset? Vilka övningar fungerar bäst? Vad ska man äta och när? I Boken maximal muskeltillväxt får du mycket värdefull information som vidare kan hjälpa dig förbättra din träning och kost så att du kan uppnå de resultat du strävar efter.

Maximal muskeltillväxt

Det kan finnas många olika anledningar till varför man tränar. Vissa kanske strävar efter att få en fitnesskropp. Andra kanske inte vill bygga så stora muskler utan tränar för att förbättra kondition, styrka och gå ner i vikt. Oavsett vad man tränar och varför så får vi genom starka kroppar en bättre hållning och kan slippa vardagsåkommor. Värk och stela muskler i rygg, skuldror och nacke beror ofta på en kombination av dålig arbetsställning och försvagade muskler. Vi mår även allmänt bättre både fysiskt och psykiskt när vi är aktiva. Likaså får vi mer energi och bättre välbefinnande när vi inkluderar träning i vår vardag.

I boken Maximal Muskeltillväxt har näringsfysiologen Fredrik Paulún och naprapaten Kristian Berg slagit sina kloka huvuden ihop och skapat en guide för att hjälpa dig nå dina träningsmål. Du får hjälp med att förstå kostens betydelse samt tips på vilka övningar du ska utföra för att uppnå resultaten som just du stävar efter.

Fredrik Paulún går igenom vad de olika näringsämnena har för betydelse för hur kroppen svarar på träningen och vilka kosttillskott som kan hjälpa dig att nå ditt mål. Kristian Berg ger dig grundläggande kunskap om kroppens anatomi så att du får en större förståelse för hur du ska träna och varför. Han berättar om hur du förebygger och behandlar skador och går igenom de grundläggande träningsprinciperna.

Övningarna i boken är illustrerade med anatomiska teckningar och foton för att du ska få en tydlig bild av hur övningen ska utföras korrekt. Till varje övning finns det dessutom fakta om vilka muskler som arbetar och grundläggande information om deras funktion i kroppen.

Boken Maximal muskeltillväxt och andra bra böcker om träning hittar du här

 

»crosslinked«



Viktigt att tänka på! Kosttillskott ersätter ej varierad kost och är ej gjorda för att bota sjukdomar. Material som tillhandahålls av Passion för hälsa är inte avsett för att användas istället för professionell medicinsk rådgivning eller behandling av legitimerad läkare. Personer som lider av någon sjukdom och/eller medicineras bör rådfråga läkare före konsumtion av kosttillskott.


{ 1 comment… read it below or add one }

1 Therese september 4, 2015 kl. 10:48

Något för mig! 🙂 Behöver alla tips jag kan få!

Svara

Leave a Comment

Jag vill prenumerera på nyhetsbrev från Passion för hälsa

Previous post:

Next post: