Hälsosammare variant av chokladfudge

by Mikaela Bjerring on 13 januari, 2017 · 3 comments

in Blogg, Glutenfri kost, Glutenfritt, Hälsosammare sötsaker, Kost, Laktosfri kost, Mjölk- och laktosfritt, Recept, Vegetariskt, Vetefritt - Sockerfritt

Här är ett recept på en hälsosammare variant av chokladfudge som är grymt god och lätt att göra. Utan vitt socker och mjölkprodukter så klart. Perfekt när du vill bjuda på något gott.

Hälsosammare chokladfudge recept

Detta behöver du:

Gör så här:

  1. Blanda alla torra ingredienser; mandelmjöl, havssalt, vaniljsocker, kakao och kokossocker.
  2. Tillsätt kallpressad kokosolja, fibersirap och vatten.
  3. Mixa allt tills du fått en slät smet.
  4. Ta en form i storlek ca 10 x 16 cm och bred ut smeten jämnt.
  5. Kyl fudgen tills den stelnat och skär den i rektangulära bitar i önskad storlek. Förvara i kylen eller ännu bättre i frysen tills dom ska serveras.

Relaterade inlägg:



Viktigt att tänka på! Kosttillskott ersätter ej varierad kost och är ej gjorda för att bota sjukdomar. Material som tillhandahålls av Passion för hälsa är inte avsett för att användas istället för professionell medicinsk rådgivning eller behandling av legitimerad läkare. Personer som lider av någon sjukdom och/eller medicineras bör rådfråga läkare före konsumtion av kosttillskott.


{ 3 comments… read them below or add one }

1 Caroline januari 29, 2017 kl. 13:23

Oj, vad goda dom ser ut. Ska verkligen prova att göra dom någon dag. 🙂

Svara

2 Mikaela Bjerring januari 30, 2017 kl. 11:51

Riktigt goda blir dom och så enkla att göra. 🙂

Svara

3 Laila januari 30, 2017 kl. 11:44

Vilket gott tips! 🙂

Svara

Leave a Comment

Jag vill prenumerera på nyhetsbrev från Passion för hälsa

Previous post:

Next post: