Hemmagjord jordnötsfudge

by Mikaela Bjerring on 14 juni, 2016 · 4 comments- Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till återförsäljare -

in Blogg, GI-Kost, Glutenfritt, Kost, Laktosfritt, Recept

Hemmagjord jordnötsfudge som du kan göra på ett kick. 4 ingredienser är allt du behöver. Snabbt, enkelt och riktigt gott. Utan vitt socker såklart och fritt från mjölkprodukter. Ett bättre alternativ när man är sugen på något söt.

Jordnötsfudge

Detta behöver du till ca 15 bitar

Recept jordnötsfudge

Så här gör du:

Mät upp alla ingredienser i en kastrull och låt ingredienserna smälta samman på låg värme. När blandningen är slät tar du av kastrullen från värmen. Häll upp smeten i en form i storlek ca 10 x 20 cm. Ställ i formen kylskåpet och låt jordnötsfudgen stelna i ett par timmar. Har du bråttom kan du ställa in formen i frysen istället. Skär sedan i bitar och förvara kallt. Kokosoljan i fudgen gör att den smälter över 24 grader så det går inte att ha den i rumstemperatur någon längre tid.

Ingredienserna jag använde hittar du här

 



Viktigt att tänka på! Kosttillskott ersätter ej varierad kost och är ej gjorda för att bota sjukdomar. Material som tillhandahålls av Passion för hälsa är inte avsett för att användas istället för professionell medicinsk rådgivning eller behandling av legitimerad läkare. Personer som lider av någon sjukdom och/eller medicineras bör rådfråga läkare före konsumtion av kosttillskott.


{ 4 comments… read them below or add one }

1 Catrin - theVeganista juni 14, 2016 kl. 23:00

Åh vad gott det där såg ut!! 🙂

Svara

2 Mikaela Bjerring juni 15, 2016 kl. 09:14

Så gott och så otroligt lätta att göra. 🙂

Svara

3 Malin juni 24, 2016 kl. 07:31

Eller så använder man honung istället och slipper att smälta sakerna då är det bara att röra ihop allt med en gång! 🙂

Svara

4 Mikaela Bjerring juni 24, 2016 kl. 15:38

Visst kan man använda vilken sötning man vill. 🙂

Svara

Leave a Comment

Jag vill prenumerera på nyhetsbrev från Passion för hälsa

Previous post:

Next post: