Tips för hälsosam viktnedgång

by Mikaela Bjerring on 28 februari, 2011 · 3 comments

in Blogg, Kost

När man vill gå ner i vikt på ett hälsosamt vis, finns det många faktorer man bör tänka på. Det gäller det att göra det på rätt sätt, att äta fel eller svälta sig själv leder bara till ohälsa.

Denna lista är tagen från kostdoktorn som har stor erfarenhet inom viktminskning.

1. Välj lågkolhydratkost, inte fettsnål kost
2. Ha tålamod
3. Var inte rädd för naturligt fett
4. Se upp för vågen om du nyligen svältbantat
5. Kvinnor: undvik helst fruktätande
6. Män: undvik helst öldrickande
7. Se upp med sötningsmedel
8. Tänk på att mediciner kan påverka vikten
9. Stressa lagom, och sov tillräckligt
10. Ät lagom mängd
11. Kontrollera att du minimerat kolhydraterna
12. Motionera/Träna gärna !!!
13. Tänk på dina hormoner
14. Undvik brist på D-vitamin
15. Testa 80/80/20
16. Testa många småmåltider
17. Ät långsammare

Tips för hälsosam viktnedgång

Tips för hälsosam viktnedgång

Klicka här för att gå till shop för Hälsokost – Kosttillskott

»crosslinked«



Viktigt att tänka på! Kosttillskott ersätter ej varierad kost och är ej gjorda för att bota sjukdomar. Material som tillhandahålls av Passion för hälsa är inte avsett för att användas istället för professionell medicinsk rådgivning eller behandling av legitimerad läkare. Personer som lider av någon sjukdom och/eller medicineras bör rådfråga läkare före konsumtion av kosttillskott.


{ 3 comments… read them below or add one }

1 Energibruden februari 28, 2011 kl. 22:14

Bra tips! Det låter enkelt men oftast är det tankarna och känslorna som spökar… Jag tror att de flesta egentligen vet hur man går ner i vikt, men lyckas ändå inte…

Svara

2 Mikaela mars 1, 2011 kl. 08:47

Visst är det så, vanor kan vara svåra att bryta. Men alla verkar inte vara så medvetna som man tror! Jag har hört från så många som vill eller har gått ner i vikt och då dragit ner på matintaget och energiintaget genom att bara äta 1 gång per dag…Det är varken hälsosamt eller kommer ge dom en bestående viktnedgång.

Svara

3 Tim mars 1, 2011 kl. 10:49

Jag har märkt att när jag börja äta mindre portioner 4-6 gånger per dag så mår jag mycket bättre och har mer energi! jag har dessutom gått ner i vikt! Jag äter inte sent på kvällen ( efter 18.00) och eftersom jag inte väntar med att äta tills jag är vrål hungrig, så blir mitt matval mer hälsosamt!

Svara

Leave a Comment

Jag vill prenumerera på nyhetsbrev från Passion för hälsa

Previous post:

Next post: