Befinner du dig i en energikris?

by Mikaela Bjerring on 13 augusti, 2011 · 0 comments

in Blogg

Det finns olika tecken som kan indikera på att du befinner dig i en energikris eller nära in på.
 Om din hjärna säger ”gör det nu” men din kropp säger ”det får vänta till senare” är ett tydligt tecken på nedgång i energin.

Befinner du dig i en energikris?

Befinner du dig i en energikris?

Att känna sig tröttare när man vaknar än när man går till sängs är ett annat tecken, liksom att önska att man kunde ta en eftermiddagslur.
 Om hjärnan känns dimmig hela tiden, om du känner dig stressad och nedstämd är det dags att ge energin en extra knuff…

Varje gång jag känner att en energikris är på väg tar jag magnesium, som är en annan del av den kemiska reaktion som producerar ATP.

Om du tar tillskott av magnesium bör du även ta kalcium, eftersom man påverkar halten av det ena ämnet när man tar det andra.
De rätta proportionerna är dubbelt så mycket kalcium som magnesium, så om du tar 400 mg magnesium så ska du ta 800 mg kalcium.

B-vitaminerna är kända som naturens egna motmedel mot stress. De fungerar bäst tillsammans, så ta alltså ett bra B-komplextillskott varje dag för att förebygga att stressen tar över och du hamnar i en energisvacka.
 Exempel på andra tillskott som man kan komplettera med är MSM, och Karnitin.

Ta tillbaka kontrollen och ladda din kropp med näringsämnen som ger dig tillbaka energin!

Kosttillskotten hittar du här: Hälsokost – Kosttillskott

Läs mer: Energi – vitalitet

»crosslinked«

{ 0 comments… add one now }

Leave a Comment

Previous post:

Next post: