Passion för hälsa

Inspirationsbrev!

hälsotips och erbjudanden direkt i mailen!

 

Rabatter & Kampanjer

Det finns alltid bra rabatter och erbjudanden på en mängd produkter. Så ta gärna en titt på kampanjsidan innan du gör en beställning. 

Se mer här

– Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore.com – 

Chlorella anses vara ett av de mest näringsrika födoämnen som finns, och dess näringsinnehåll kan inte beskrivas som annat än imponerande. Tillsammans med friska smaker från olika frukter, så kan man få en chlorella-smoothie att smaka riktigt gott (även om bilden kanske inte gör rättvisa).

Frisk Chlorella-smoothie

Näringsinnehållet av chlorella

Chlorella räknas till de växter som innehåller mest klorofyll och är rik på järn och B12. Algen innehåller i stort sett alla vitaminer och mineraler samt fettsyrorna omega-3 och omega-6. Med ett innehåll av cirka 60 % protein, som inkluderar 18 aminosyror varav alla 8 essentiella ingår, är det en bra källa till fullvärdigt protein. Chlorella är verkligen ett fantastiskt livsmedel att inkludera i sin kost. Om du är intresserad av att läsa mer om algen så kan du göra det här. Här följer ett recept för en riktigt frisk och god chlorella-smoohtie

Detta behöver du:

Gör så här:

Blanda alla ingredienser i en mixer tills du fått en krämig konsistens. Tillsätt gärna några isbitar i mixern så du får en riktigt kall och god smoothie. Avnjut direkt.

 

Relaterade inlägg:

 

4 Kommentarer

  1. Rebecca

    Spännande färg! Den här ska jag absolut pröva!

    Svara
    • Mikaela Bjerring

      Ja, färgen är kanske inte den mest tilltalande, men det smakar bättre än vad det ser ut. 🙂

      Svara
  2. Carro

    Brukar ta chlorella i tablettform för smaken är inget vidare. Kanske blir det bättre med med frukter i en smoothie. 🙂

    Svara
    • Mikaela Bjerring

      Ja, det blir mycket bättre med frukter som maskerar smaken. Annars är ju chlorella i tablettform även ett bra alternativ.

      Svara

Lämna ett svar till Rebecca Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mikaela Bjerring

Jag som skriver heter Mikaela Bjerring och bor i Malmö. Jag är utbildad kost- och näringsterapeut och har en förkärlek till ekologiskt och naturligt med fokus på en antiinflammatorisk livsstil. Läs mer om mig här

Hälsoarkiv

Bloggarkiv

Kategorier

Facebook

Antiinflammatorisk kost

Kronisk inflammation är starkt förknippat med autoimmuna och kroniska sjukdomar. Genom rätt kostval och livsstil kan vi hjälpa oss själva till bättre hälsa och förebygga framtida hälsoproblem. Läs mer…

Höja serotoninet naturligt

Serotoninets funktion i kroppen är starkt förknippat med välbefinnandet och humöret. Vi måste helt enkelt ha en bra balans av denna betydelsefulla signalsubstans i kroppen för att må bra. Läs mer

Stödja lymfsystemet

Lymfsystemet är kroppens reningsverk och ansvarar för att transportera bort avfall från vävnader och mjukdelar. Det är en mycket viktig del av vårt cirkulationssystem och immunsystem. Läs mer

L-lysin vid munsår

Munsår som orsakas av herpesviruset är ofarligt, men det kan vara både besvärande och pinsamt. Genom studier har man sett att aminosyran L-lysin potentiellt kan minska antalet utbrott och reducera tiden som munsåret är aktivt. Läs mer

Stödja immunförsvaret

Det finns mycket man kan göra för att stödja sitt immunsystem så det kan fungera normalt och effektiv. På så sätt ger man kroppen bra förutsättningar för att kunna strida tillbaka mot inkräktande virus och bakterier. Läs mer…

Stödja tarmfloran och maghälsan

Att magen och tarmsystemet fungerar optimalt och att tarmfloran är i balans är A och O för en bra hälsa. Det påverkar i hög grad immunsystemets utveckling och funktion. Det minskar även risken för  en rad hälsoproblem. Läs mer

Close