Passion för hälsa header

 

Det finns alltid bra rabatter och erbjudanden på en mängd produkter. Så ta gärna en titt på kampanjsidan innan du gör en beställning.

Se mer här

Inspirationsbrev!

Få inspiration & hälsotips direkt i mailen!

Inspirationsbrev!

hälsotips och erbjudanden direkt i mailen!

Produkttips!

 Det finns alltid bra rabatter och erbjudanden på en mängd produkter. Så ta gärna en titt på kampanjsidan innan du gör en beställning.

Se mer här

Hälsosammare variant av chokladfudge

av | jan 13, 2017 | Blogg, Glutenfritt, Kost, Laktosfritt, Recept, Sockerfritt, Vegansk / Vegetarisk kost | 6 Kommentarer

– Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore.com –

Här är ett recept på en hälsosammare variant av chokladfudge som blir grymt god och som är lätt att göra. Utan raffinerat socker och mjölkprodukter. Perfekt när du är sugen på något sött, eller vill bjuda på något hälsosammare gott.

Hälsosammare variant av chokladfudge

Detta behöver du:

Gör så här:

  1. Ta en skål och blanda ihop alla torra ingredienser; mandelmjöl, finhackad mandel, havssalt, vaniljsocker och kakao.
  2. Ta en kastrull och mät upp kallpressad kokosolja, fibersirap och vatten. Värm upp på svag värme tills allt har mjuknat och blandats väl. Precis innan det börjar sjuda så stänger du av värmen.
  3. Ta av kastrullen från plattan och rör ner de torra ingredienserna.
  4. Blanda ihop allt väl tills du fått en slät massa.
  5. Ta en form i storlek cirka 10 x 16 cm och klä den med bakplåtspapper och bred ut smeten jämnt.
  6. Kyl fudgen tills den stelnat och skär den i rektangulära bitar i önskad storlek. Förvara i kylen eller i frysen tills servering.

 

Relaterade inlägg:

 

6 Kommentarer

  1. Caroline

    Oj, vad goda dom ser ut. Ska verkligen prova att göra dom någon dag. 🙂

    Svara
    • Mikaela Bjerring

      Riktigt goda blir dom och så enkla att göra. 🙂

      Svara
  2. Laila

    Vilket gott tips! 🙂

    Svara
  3. Emmy

    Så gott! Det måste jag bara prova. Tack för tipset!

    Svara

Lämna ett svar till Caroline Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Mikaela Bjerring

Jag som skriver heter Mikaela Bjerring och bor i Malmö. Jag är utbildad kost- och näringsterapeut och har en förkärlek till ekologiskt och naturligt med fokus på en antiinflammatorisk livsstil. Läs mer om mig här

Hälsoarkiv

Bloggarkiv

Kategorier

Facebook

Serotoninets funktion i kroppen är starkt förknippat med välbefinnandet och humöret. Vi måste helt enkelt ha en bra balans av denna betydelsefulla signalsubstans i kroppen för att må bra.

Kronisk inflammation är starkt förknippat med autoimmuna och kroniska sjukdomar. Genom rätt kostval och livsstil kan vi hjälpa oss själva till bättre hälsa och förebygga framtida hälsoproblem.

Lymfsystemet är kroppens reningsverk och ansvarar för att transportera bort avfall från vävnader och mjukdelar. Det är en mycket viktig del av vårt cirkulationssystem och immunsystem.

Magnesium är inblandat i så otroligt många viktiga kroppsfunktioner så kan brist påverka hälsan negativt på en mängd olika sätt. Här följer 10 vanliga tecken på att du får i dig för lite magnesium.

Close