– Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore –

Riktigt goda hampaproteinbars med smak av lingon som är busenkla att göra. Glutenfria, veganska och med ett lågt kolhydratinnehåll. Perfekta som mellanmål eller som ett extra proteinintag vid träning.

Hampaproteinbars med lingonsmak

Detta behöver du:

Gör så här:

  1. Börja med att blötlägga cashewnötterna i ca 2 timmar. Lägga nötterna i en glasburk eller skål. Häll på med rumstempererat vatten så att de är helt täckta och tillsätt lite havssalt. Låt dom sedan stå i rumstemperatur för att aktiveras. När nötterna stått sin tid så sköljer du av dom noga under rinnande vatten.
  2. Mixa nötterna med hjälp av en matberedare eller stavmixer tills dom är finhackade.
  3. Lägg över dom mixade nötterna i en skål och tillsätt mandelmjöl, hampafrön, kokosflingor, hampaprotein, vaniljpulver, lingonpulver och salt. Rör om med en sked så att allt blandas väl.
  4. Tillsätt kokosolja, vatten, fibersirap och jobba ihop till en deg.
  5. Lägg degen mellan två bakplåtspapper och kavla ut till lagom tjocklek enligt dina preferenser.
  6. Lägg in i kylen någon timme så att den får stelna.
  7. Skär bars i önskad storlek och förvara i kylen tills de ska ätas.

 

Relaterade inlägg:

12 Kommentarer

  1. Jenny Pettersson

    Ser både gott och hälsosamt ut!

    Svara
  2. Annbella

    Så gott! Det blir helgens fix. 🙂

    Svara
  3. Christina

    Mums! Dessa ska jag prova att göra!

    Svara
  4. Maja

    Tack för receptet! Gjorde dom i helgen och blev riktigt bra. 🙂

    Svara
  5. Kalle

    Dom ska jag testa att göra.

    Svara
  6. Laila

    Jättegoda!

    Svara

Lämna ett svar till Maja Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Jag som skriver heter Mikaela Bjerring och bor i Malmö. Jag är utbildad kost- och näringsterapeut och har en förkärlek till ekologiskt och naturligt med fokus på en antiinflammatorisk livsstil. Läs mer om mig här

Hälsoarkiv

Bloggarkiv

Kategorier

Facebook

Serotoninets funktion i kroppen är starkt förknippat med välbefinnandet och humöret. Vi måste helt enkelt ha en bra balans av denna betydelsefulla signalsubstans i kroppen för att må bra.

Kronisk inflammation är starkt förknippat med autoimmuna och kroniska sjukdomar. Genom rätt kostval och livsstil kan vi hjälpa oss själva till bättre hälsa och förebygga framtida hälsoproblem.

Lymfsystemet är kroppens reningsverk och ansvarar för att transportera bort avfall från vävnader och mjukdelar. Det är en mycket viktig del av vårt cirkulationssystem och immunsystem.

Magnesium är inblandat i så otroligt många viktiga kroppsfunktioner så kan brist påverka hälsan negativt på en mängd olika sätt. Här följer 10 vanliga tecken på att du får i dig för lite magnesium.

Close