Passion för hälsa header

 

Det finns alltid bra rabatter och erbjudanden på en mängd produkter. Så ta gärna en titt på kampanjsidan innan du gör en beställning.

Se mer här

Inspirationsbrev!

Få inspiration & hälsotips direkt i mailen!

Inspirationsbrev!

hälsotips och erbjudanden direkt i mailen!

Rabatter & Kampanjer

Det finns alltid bra rabatter och erbjudanden på en mängd produkter. Så ta gärna en titt på kampanjsidan innan du gör en beställning.

Se mer här

Pepparkaksrutor med chokladkross

av | dec 18, 2017 | Glutenfritt, Kost, Laktosfritt, Recept | 4 Kommentarer

– Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore.com – 

Eftersom härliga smaker av kanel, ingefära, kardemumma och kryddnejlika hör julen till, så tänkte jag bjuda på ett recept på ljuvligt goda pepparkaksrutor med chokladkross. Glutenfria, mjölkfria och utan vitt socker så klart.

Pepparkaksrutor med chokladkross

Detta behöver du:

Så här gör du:

  1. Börja med att sätta ugnen på 180 grader.
  2. Smörj en ugnsfast form i storlek ca 24 cm i diameter med lite kokosolja.
  3. Vispa ägg och kokossocker poröst.
  4. Blanda ihop jordnötssmör, äppelmos, vatten och kokosolja i en skål.
  5. Ta en ny skål och blanda alla torra ingredienser – vaniljpulver, bakpulver, ingefära, kanel, kryddnejlika, kardemumma, havssalt och mandelmjöl.
  6. Blanda växelvis ner de torra ingredienserna med de våta ingredienserna i äggsmeten.
  7. Hacka chokladen i små bitar och rör ner 2/3 delar i smeten.
  8. Häll smeten i den smorda formen och strö över resten av chokladen.
  9. Grädda i ca 15 minuter i mitten av ugnen.
  10. Låt kakan svalna i 30 minuter innan du skär upp den i rutor.

 

Relaterade inlägg:

 

4 Kommentarer

  1. Mia

    Så gott! Tack för receptet 🙂

    Svara
  2. Ann-Marie

    Jag gjorde dessa häromveckan, blev riktigt goda. 🙂

    Svara

Lämna ett svar till Mikaela Bjerring Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mikaela Bjerring

Jag som skriver heter Mikaela Bjerring och bor i Malmö. Jag är utbildad kost- och näringsterapeut och har en förkärlek till ekologiskt och naturligt med fokus på en antiinflammatorisk livsstil. Läs mer om mig här

Hälsoarkiv

Bloggarkiv

Kategorier

Facebook

Serotoninets funktion i kroppen är starkt förknippat med välbefinnandet och humöret. Vi måste helt enkelt ha en bra balans av denna betydelsefulla signalsubstans i kroppen för att må bra.

Kronisk inflammation är starkt förknippat med autoimmuna och kroniska sjukdomar. Genom rätt kostval och livsstil kan vi hjälpa oss själva till bättre hälsa och förebygga framtida hälsoproblem.

Lymfsystemet är kroppens reningsverk och ansvarar för att transportera bort avfall från vävnader och mjukdelar. Det är en mycket viktig del av vårt cirkulationssystem och immunsystem.

Magnesium är inblandat i så otroligt många viktiga kroppsfunktioner så kan brist påverka hälsan negativt på en mängd olika sätt. Här följer 10 vanliga tecken på att du får i dig för lite magnesium.

Close