Holistisk hälsa

Kost & Näring

Träning & Återhämtning

EKO & Hållbart

Inspirationsbrev!

hälsotips och erbjudanden direkt i mailen!

 

Kampanjer på passion för hälsa
Snabb gurkkimchi (vegansk kryddig gurksallad)

Snabb gurkkimchi (vegansk kryddig gurksallad)

Snabb gurkkimchi är en kryddig, smakrik koreansk sallad. Den här versionen är egentligen inte riktig kimchi eftersom den inte är fermenterad. Det är snarare en snabbpicklad gurksallad som är klar att ätas efter bara 30 minuter. Ett riktigt gott tillbehör till väldigt mycket.

läs mer
Hemmagjort body butter med lavendel och MSM

Hemmagjort body butter med lavendel och MSM

För att göra ett body butter krävs det inte mer än två ingredienser. Här har jag också tillsatt eterisk lavendelolja och MSM för att göra krämen extra hudvårdande. Den går snabbt att blanda ihop, blir härligt fluffig och krämig i konsistensen och är bokstavligt talat så ren att du skulle kunna äta den. 

läs mer
Kryddiga morot- och linsbiffar (vegan)

Kryddiga morot- och linsbiffar (vegan)

Dessa proteinrika veganska morot- och linsbiffar kan lätt bli en ny middagsfavorit. Servera gärna med en krämig avokadohummus, snabbpicklad rödlök och en fräsch sallad. Enkla att göra och går även utmärkt att frysa in.

läs mer
Skogsbad (shinrin-yoku) – Så gynnar det din hälsa

Skogsbad (shinrin-yoku) – Så gynnar det din hälsa

Vi vet alla hur bra man mår av att spendera tid i naturen. Hur det får oss att slappna av, stressa ner och för en stund göra det möjligt att släppa alla vardagsbekymmer. Det är även det som skogsbad handlar om. Att med hjälp av naturen lugna kroppens nervsystem, främja den fysiska och psykiska hälsan och ladda kroppen med energi.

läs mer
Matcha Islatte med vanilj och kardemumma

Matcha Islatte med vanilj och kardemumma

Matcha är en av mina personliga favoritdrycker, varm som kall. Om du också uppskattar smaken så måste du prova matcha islatte med vanilj och kardemumma. Perfekt närhelst man är sugen på en god och kall näringsrik dryck.

läs mer
Mikaela Bjerring

Jag som skriver heter Mikaela Bjerring och bor i Malmö. Jag är utbildad kost- och näringsterapeut och har en förkärlek till ekologiskt och naturligt med fokus på en antiinflammatorisk livsstil. Läs mer om mig här

Hälsoarkiv

Bloggarkiv

Annonser

Facebook

Antiinflammatorisk kost

Kronisk inflammation är starkt förknippat med autoimmuna och kroniska sjukdomar. Genom rätt kostval och livsstil kan vi hjälpa oss själva till bättre hälsa och förebygga framtida hälsoproblem. Läs mer…

Höja serotoninet naturligt

Serotoninets funktion i kroppen är starkt förknippat med välbefinnandet och humöret. Vi måste helt enkelt ha en bra balans av denna betydelsefulla signalsubstans i kroppen för att må bra. Läs mer

Stödja lymfsystemet

Lymfsystemet är kroppens reningsverk och ansvarar för att transportera bort avfall från vävnader och mjukdelar. Det är en mycket viktig del av vårt cirkulationssystem och immunsystem. Läs mer

L-lysin vid munsår

Munsår som orsakas av herpesviruset är ofarligt, men det kan vara både besvärande och pinsamt. Genom studier har man sett att aminosyran L-lysin potentiellt kan minska antalet utbrott och tiden som munsåret är aktivt. Läs mer

Stödja immunförsvaret

Det finns mycket man kan göra för att stödja sitt immunsystem så det kan fungera effektiv. På så sätt ger man kroppen bra förutsättningar för att kunna strida tillbaka mot inkräktande virus och bakterier. Läs mer…

Stödja tarmfloran och maghälsan

Att magen och tarmsystemet fungerar optimalt och att tarmfloran är i balans är A och O för en bra hälsa. Det påverkar i hög grad immunsystemets utveckling och funktion. Det minskar även risken för  en rad hälsoproblem. Läs mer

Close