Nattokinas

Nattokinas tillverkas genom fermentering av sojabönor med hjälp av bakterien bacillus subitillis. Natto har används som livsmedel i Japan i minst 1000 år. Inflamino är ett vegetabiliskt näringstillskott gjort av rårisprotein tillsammans med utvalda vitaminer, mineraler, antioxidanter, antiinflammatoriska örter och nattokinas. Klicka här för att läsa mer om nattokinas
[cf]inflamino[/cf]

Fler produkter hittar du här

Funktion i kroppen av nattokinas

Nattokinas stödjer hjärt-kärlhälsan, eftersom det bidrar till att sätta igång kroppens egen förmåga att bekämpa blodproppar. Natto har liknade egenskaper som plasmin och har förmågan att lösa upp fibrin omedelbart. Nattokinas stödjer cirkulationen och ökar transport av syre till cellerna. Natto verkar även aktivera andra metaboliska enzymer och vitaminer i kroppen. Nattokinas tål temperaturförändringar, pH-förändringar och är stabil när den kommer till mag-tarmkanalen. Det kan därför stödja personer med genetisk svaghet för blodproppar och andra hjärt-kärlsjukdomar. Om du intar några läkemedel så bör du rådgöra med din läkare innan du gör några förändringar i din kost eftersom det kan påverka din medicinering.

 

[cf]Källor[/cf]

 

Jag som skriver heter Mikaela Bjerring och bor i Malmö. Jag är utbildad kost- och näringsterapeut och har en förkärlek till ekologiskt och naturligt med fokus på en antiinflammatorisk livsstil. Läs mer om mig här

Hälsoarkiv

Bloggarkiv

Kategorier

Facebook

Serotoninets funktion i kroppen är starkt förknippat med välbefinnandet och humöret. Vi måste helt enkelt ha en bra balans av denna betydelsefulla signalsubstans i kroppen för att må bra.

Kronisk inflammation är starkt förknippat med autoimmuna och kroniska sjukdomar. Genom rätt kostval och livsstil kan vi hjälpa oss själva till bättre hälsa och förebygga framtida hälsoproblem.

Lymfsystemet är kroppens reningsverk och ansvarar för att transportera bort avfall från vävnader och mjukdelar. Det är en mycket viktig del av vårt cirkulationssystem och immunsystem.

Magnesium är inblandat i så otroligt många viktiga kroppsfunktioner så kan brist påverka hälsan negativt på en mängd olika sätt. Här följer 10 vanliga tecken på att du får i dig för lite magnesium.

Close