– Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till bodystore.com –

Att göra pannbröd kan vara en räddning när man har bråttom och vill ha gott bröd. Här följer ett recept på en enkel och snabb glutenfri variant.

Glutenfritt pannbröd recept

Detta behöver du:

Så här gör du:

  1. Blanda ihop samtliga ingredienser till en smidig deg. Pröva dig med fram med vätska så att degen inte blir för stabbig. Den ska vara våtare än en vanlig bröddeg.
  2. Gör bollar av degen och kavla ut dom rätt så tunt mellan två bakplåtspapper. Stek bröden i en torr stekpanna på medelvärme. Tillaga bröden på ena sidan tills de fått en fin färg och börjat bubbla sig. Vänd sedan och stek klart på andra sidan.

 

Relaterade inlägg:

 

12 Kommentarer

  1. Emmy O

    Jag har gått ner 5 kilo på tre månader bara genom att utesluta gluten och inget annat! Att man kan göra så mycket gott utan gluten underlättar och saknar inte alls vanligt bröd, pasta m.m.

    Svara
    • Mikaela Bjerring

      Åh, vad härligt! Visst kan man kan man göra mycket gott utan gluten. 🙂

      Svara
  2. A.J

    Tack för tipset! Det ska jag prova, ser gott ut! Delar vidare till vänner som jag vet också skulle vilja ha receptet 🙂

    Svara
  3. Maya

    Mums, vad gott och vad enkelt det verkar vara att göra. Skall provas!

    Svara
  4. Kerstin

    Det ska jag prova att göra! 😀

    Svara
  5. Mia

    Åhh, så gott det ser ut! Det ska jag absolut göra!

    Svara
  6. Ellinor

    TACK! Det ska jag genast cykla och köpa ingredienserna till. Har helt klart delat det vidare.
    Ett par frågor… hur länge håller det sig? Kan man frysa in det? Hur många blir det ungefär av detta receptet? Eller missar jag kanske att det står någonstans? Känns som det blir mycket av det receptet? Om det inte håller / kan sparas, så skulle jag vilja göra 2-4 st ca. nämligen.
    Tack på förhand! <3

    Svara
    • Mikaela Bjerring

      Receptet ger ca 8 st, så då kan du halvera det om du vill göra en mindre sats. 2-3 dagar skulle jag säga att det håller, men jag brukar värma eller rosta det om jag inte äter det nygräddat. Jag har provat att frysa in det och tinat det i brödrosten och det går alldeles utmärkt 🙂

      Svara

Skicka en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Jag som skriver heter Mikaela Bjerring och bor i Malmö. Jag är utbildad kost- och näringsterapeut och har en förkärlek till ekologiskt och naturligt med fokus på en antiinflammatorisk livsstil. Läs mer om mig här

Hälsoarkiv

Bloggarkiv

Kategorier

Facebook

Serotoninets funktion i kroppen är starkt förknippat med välbefinnandet och humöret. Vi måste helt enkelt ha en bra balans av denna betydelsefulla signalsubstans i kroppen för att må bra.

Kronisk inflammation är starkt förknippat med autoimmuna och kroniska sjukdomar. Genom rätt kostval och livsstil kan vi hjälpa oss själva till bättre hälsa och förebygga framtida hälsoproblem.

Lymfsystemet är kroppens reningsverk och ansvarar för att transportera bort avfall från vävnader och mjukdelar. Det är en mycket viktig del av vårt cirkulationssystem och immunsystem.

Magnesium är inblandat i så otroligt många viktiga kroppsfunktioner så kan brist påverka hälsan negativt på en mängd olika sätt. Här följer 10 vanliga tecken på att du får i dig för lite magnesium.

Close