Passion för hälsa

Inspirationsbrev!

hälsotips och erbjudanden direkt i mailen!

 

Rabatter & Kampanjer

Det finns alltid bra rabatter och erbjudanden på en mängd produkter. Så ta gärna en titt på kampanjsidan innan du gör en beställning. 

Se mer här

– Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore.com –

Rödbetan smakar bäst när den balanseras upp med friska och kryddiga smaker, så här följer ett recept på en kryddig rödbetsboost. Perfekt som en energigivande hälsodryck under dagen, eller att inta ett par timmar innan träning för ökad prestation, uthållighet och återhämtning.

Kryddig Rödbetsboost recpet

Mixa ihop följande:

Kort om rödbetan

Rödbetans vackra färg, söta och jordiga smak gör den till en populär rotfrukt. Den är dessutom sprängfylld med värdefull näring. Det rika innehållet av fibrer, folat, c-vitamin, kalium, järn och andra viktiga vitaminer och mineraler, gör den till ett fantastiskt livsmedel. Den generösa mängden antioxidanter bidrar till immunsystemets normala funktion. Innehållet av järn och folat spelar en betydande roll för normal blodbildning och för celldelningsprocessen. Rödbetan innehåller även många näringsämnen som har förmågan att öka cellernas syreupptag och rena blodet. Det röda färgämnet i rödbetan, betacyanin är en fytokemikalie som är växters naturliga skydd mot bakterier, virus, svamp och insektsangrepp. Lika skyddande effekt verkar betacyanin ha på människans celler. Eftersom rödbetan är ett basiskt livsmedel bidrar det dessutom till att upprätthålla en bra syra-basbalans. Förutom den fantastiska rödbetan så innehåller den här drinken de antiinflammatoriska örterna ingefära och gurkmeja som även dom bidrar till många hälsosamma egenskaper.

 

Relaterade inlägg:

4 Kommentarer

  1. Lena

    Läcker bild! 🙂

    Svara
  2. Katrine

    Riktigt fin bild, och rödbetor som är så gott.

    Svara
    • Mikaela Bjerring

      Tack och ja visst är det gott och så nyttigt. 🙂

      Svara

Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mikaela Bjerring

Jag som skriver heter Mikaela Bjerring och bor i Malmö. Jag är utbildad kost- och näringsterapeut och har en förkärlek till ekologiskt och naturligt med fokus på en antiinflammatorisk livsstil. Läs mer om mig här

Hälsoarkiv

Bloggarkiv

Kategorier

Facebook

Antiinflammatorisk kost

Kronisk inflammation är starkt förknippat med autoimmuna och kroniska sjukdomar. Genom rätt kostval och livsstil kan vi hjälpa oss själva till bättre hälsa och förebygga framtida hälsoproblem. Läs mer…

Höja serotoninet naturligt

Serotoninets funktion i kroppen är starkt förknippat med välbefinnandet och humöret. Vi måste helt enkelt ha en bra balans av denna betydelsefulla signalsubstans i kroppen för att må bra. Läs mer

Stödja lymfsystemet

Lymfsystemet är kroppens reningsverk och ansvarar för att transportera bort avfall från vävnader och mjukdelar. Det är en mycket viktig del av vårt cirkulationssystem och immunsystem. Läs mer

L-lysin vid munsår

Munsår som orsakas av herpesviruset är ofarligt, men det kan vara både besvärande och pinsamt. Genom studier har man sett att aminosyran L-lysin potentiellt kan minska antalet utbrott och reducera tiden som munsåret är aktivt. Läs mer

Stödja immunförsvaret

Det finns mycket man kan göra för att stödja sitt immunsystem så det kan fungera normalt och effektiv. På så sätt ger man kroppen bra förutsättningar för att kunna strida tillbaka mot inkräktande virus och bakterier. Läs mer…

Stödja tarmfloran och maghälsan

Att magen och tarmsystemet fungerar optimalt och att tarmfloran är i balans är A och O för en bra hälsa. Det påverkar i hög grad immunsystemets utveckling och funktion. Det minskar även risken för  en rad hälsoproblem. Läs mer

Close