Hälsosammare variant av bounty

Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore -

by Mikaela Bjerring on 21 juni, 2018 · 4 comments

in Blogg, Glutenfritt, IFD - Antiinflammatorisk kost, Kost, Laktosfritt, LCHF, Paleo, Sockerfritt, Vegansk / Vegetarisk kost

Om du gillar bounty så är detta ett recept för dig. LCHF och Paleo, vilket även betyder glutenfritt och utan vitt socker – en hälsosammare variant av bounty helt enkelt, utan att du behöver kompromissa med smaken.

Hälsosammare variant av bounty

Detta behöver du (ca 16 bollar):

Så här gör du:

  1. Mixa 3 dl kokosflingor med 5 tsk kallpressad kokosolja i en matberedare eller med en stavmixer.
  2. Tillsätt fibersirap/kokossirap, kokosmjölk, vaniljpulver och mixa tills det blir krämigt.
  3. Ställ in kokossmeten i kylen i ca 30 minuter (det blir lättare att rulla då).
  4. Rulla bollar av smeten och ställ in dom i frysen någon timme.
  5. Smält chokladen i vattenbad, rulla bollarna i chokladen och lägg dom på en fat med bakplåtspapper så dom får stelna. Förvara dom i kylen eller frysen tills dom ska serveras.

Relaterade inlägg:

 

{ 4 comments… read them below or add one }

1 Karro juni 26, 2018 kl. 12:18

Wow, så goda dom ser ut! 🙂 Dom måste jag prova att göra!

Svara

2 Mikaela Bjerring juni 26, 2018 kl. 12:51

Riktigt bra blev dom! 🙂

Svara

3 Angelika juni 28, 2018 kl. 12:55

Ser riktigt mumsiga ut. 🙂

Svara

4 Mikaela Bjerring juni 30, 2018 kl. 17:28

Tack! Blev riktigt nöjd med dom. 🙂

Svara

Leave a Comment

Previous post:

Next post: