Hälsosammare variant av bounty

by Mikaela Bjerring on 21 juni, 2018 · 4 comments Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore -

in Blogg, Glutenfritt, IFD - Antiinflammatorisk kost, Kost, Laktosfritt, LCHF, Paleo, Sockerfritt, Vegansk kost, Vegetarisk kost

Om du gillar bounty så är detta ett recept för dig. LCHF och Paleo, vilket även betyder glutenfritt och utan vitt socker – en hälsosammare variant av bounty helt enkelt, utan att du behöver kompromissa med smaken.

Hälsosammare variant av bounty

Detta behöver du (ca 16 bollar):

Så här gör du:

  1. Mixa 3 dl kokosflingor med 5 tsk kallpressad kokosolja i en matberedare eller med en stavmixer.
  2. Tillsätt fibersirap/kokossirap, kokosmjölk, vaniljpulver och mixa tills det blir krämigt.
  3. Ställ in kokossmeten i kylen i ca 30 minuter (det blir lättare att rulla då).
  4. Rulla bollar av smeten och ställ in dom i frysen någon timme.
  5. Smält chokladen i vattenbad, rulla bollarna i chokladen och lägg dom på en fat med bakplåtspapper så dom får stelna. Förvara dom i kylen eller frysen tills dom ska serveras.

Relaterade inlägg:

 

{ 4 comments… read them below or add one }

1 Karro juni 26, 2018 kl. 12:18

Wow, så goda dom ser ut! 🙂 Dom måste jag prova att göra!

Svara

2 Mikaela Bjerring juni 26, 2018 kl. 12:51

Riktigt bra blev dom! 🙂

Svara

3 Angelika juni 28, 2018 kl. 12:55

Ser riktigt mumsiga ut. 🙂

Svara

4 Mikaela Bjerring juni 30, 2018 kl. 17:28

Tack! Blev riktigt nöjd med dom. 🙂

Svara

Leave a Comment

Previous post:

Next post: