– Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore.com – 

Om du gillar bounty så är detta ett recept för dig. Passande för IFD-kost, LCHF och Paleo, vilket även betyder glutenfritt och utan vitt socker – en hälsosammare variant av bounty helt enkelt, utan att du behöver kompromissa med smaken.

Hälsosammare variant av bounty

Detta behöver du (ca 16 bollar):

Så här gör du:

  1. Mixa 3 dl kokosflingor med 5 tsk kallpressad kokosolja i en matberedare eller med hjälp av en stavmixer.
  2. Tillsätt fibersirap/kokossirap, kokosmjölk, vaniljpulver och mixa tills du fått en smet.
  3. Ställ in kokossmeten i kylen i ca 30 minuter (det blir lättare att rulla då).
  4. Rulla bollar av smeten och ställ in dom i frysen någon timme.
  5. Smält chokladen i vattenbad, rulla bollarna i chokladen och lägg dom på en fat med bakplåtspapper så dom får stelna. Förvara dom i kylen eller frysen tills dom ska serveras.

 

Relaterade inlägg:

 

4 Kommentarer

  1. Karro

    Wow, så goda dom ser ut! 🙂 Dom måste jag prova att göra!

    Svara
  2. Angelika

    Ser riktigt mumsiga ut. 🙂

    Svara

Skicka en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Jag som skriver heter Mikaela Bjerring och bor i Malmö. Jag är utbildad kost- och näringsterapeut och har en förkärlek till ekologiskt och naturligt med fokus på en antiinflammatorisk livsstil. Läs mer om mig här

Hälsoarkiv

Bloggarkiv

Kategorier

Facebook

Serotoninets funktion i kroppen är starkt förknippat med välbefinnandet och humöret. Vi måste helt enkelt ha en bra balans av denna betydelsefulla signalsubstans i kroppen för att må bra.

Kronisk inflammation är starkt förknippat med autoimmuna och kroniska sjukdomar. Genom rätt kostval och livsstil kan vi hjälpa oss själva till bättre hälsa och förebygga framtida hälsoproblem.

Lymfsystemet är kroppens reningsverk och ansvarar för att transportera bort avfall från vävnader och mjukdelar. Det är en mycket viktig del av vårt cirkulationssystem och immunsystem.

Magnesium är inblandat i så otroligt många viktiga kroppsfunktioner så kan brist påverka hälsan negativt på en mängd olika sätt. Här följer 10 vanliga tecken på att du får i dig för lite magnesium.

Close