Holistisk hälsa

Kost & Näring

Träning & Återhämtning

EKO & Hållbart

Inspirationsbrev!

hälsotips och erbjudanden direkt i mailen!

 

Kampanjer på passion för hälsa

Hälsosammare variant av chokladfudge

av | jan 13, 2017 | Blogg, Kost & Näring, Recept - veganska & vegetariska | 6 Kommentarer

– Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore.com –

Här är ett recept på en hälsosammare variant av chokladfudge som blir grymt god och som är lätt att göra. Utan raffinerat socker och mjölkprodukter. Perfekt när du är sugen på något sött, eller vill bjuda på något hälsosammare gott.

Hälsosammare variant av chokladfudge

Detta behöver du:

Gör så här:

  1. Ta en skål och blanda ihop alla torra ingredienser; mandelmjöl, finhackad mandel, havssalt, vaniljsocker och kakao.
  2. Ta en kastrull och mät upp kallpressad kokosolja, fibersirap och vatten. Värm upp på svag värme tills allt har mjuknat och blandats väl. Precis innan det börjar sjuda så stänger du av värmen.
  3. Ta av kastrullen från plattan och rör ner de torra ingredienserna.
  4. Blanda ihop allt väl tills du fått en slät massa.
  5. Ta en form i storlek cirka 10 x 16 cm och klä den med bakplåtspapper och bred ut smeten jämnt.
  6. Kyl fudgen tills den stelnat och skär den i rektangulära bitar i önskad storlek. Förvara i kylen eller i frysen tills servering.

 

Relaterade inlägg:

 

Följ mig på Instagram för mer inspiration för en hälsosam livsstil.

Gilla/följ mig på Facebook där jag fyller flödet med nya inlägg och gamla favoriter.

Du kan även följa mig på Bloglovin och Pinterest där du kan spara inlägg som är intressanta för dig.

6 Kommentarer

  1. Caroline

    Oj, vad goda dom ser ut. Ska verkligen prova att göra dom någon dag. 🙂

    Svara
    • Mikaela Bjerring

      Riktigt goda blir dom och så enkla att göra. 🙂

  2. Laila

    Vilket gott tips! 🙂

    Svara
  3. Emmy

    Så gott! Det måste jag bara prova. Tack för tipset!

    Svara

Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mikaela Bjerring

Jag som skriver heter Mikaela Bjerring och bor i Malmö. Jag är utbildad kost- och näringsterapeut och har en förkärlek till ekologiskt och naturligt med fokus på en antiinflammatorisk livsstil. Läs mer om mig här

Hälsoarkiv

Bloggarkiv

Kategorier

Facebook

Antiinflammatorisk kost

Kronisk inflammation är starkt förknippat med autoimmuna och kroniska sjukdomar. Genom rätt kostval och livsstil kan vi hjälpa oss själva till bättre hälsa och förebygga framtida hälsoproblem. Läs mer…

Höja serotoninet naturligt

Serotoninets funktion i kroppen är starkt förknippat med välbefinnandet och humöret. Vi måste helt enkelt ha en bra balans av denna betydelsefulla signalsubstans i kroppen för att må bra. Läs mer

Stödja lymfsystemet

Lymfsystemet är kroppens reningsverk och ansvarar för att transportera bort avfall från vävnader och mjukdelar. Det är en mycket viktig del av vårt cirkulationssystem och immunsystem. Läs mer

L-lysin vid munsår

Munsår som orsakas av herpesviruset är ofarligt, men det kan vara både besvärande och pinsamt. Genom studier har man sett att aminosyran L-lysin potentiellt kan minska antalet utbrott och reducera tiden som munsåret är aktivt. Läs mer

Stödja immunförsvaret

Det finns mycket man kan göra för att stödja sitt immunsystem så det kan fungera normalt och effektiv. På så sätt ger man kroppen bra förutsättningar för att kunna strida tillbaka mot inkräktande virus och bakterier. Läs mer…

Stödja tarmfloran och maghälsan

Att magen och tarmsystemet fungerar optimalt och att tarmfloran är i balans är A och O för en bra hälsa. Det påverkar i hög grad immunsystemets utveckling och funktion. Det minskar även risken för  en rad hälsoproblem. Läs mer

Close