Passion för hälsa header

 

Det finns alltid bra rabatter och erbjudanden på en mängd produkter. Så ta gärna en titt på kampanjsidan innan du gör en beställning.

Se mer här

Inspirationsbrev!

Få inspiration & hälsotips direkt i mailen!

Inspirationsbrev!

hälsotips och erbjudanden direkt i mailen!

Rabatter & Kampanjer

Det finns alltid bra rabatter och erbjudanden på en mängd produkter. Så ta gärna en titt på kampanjsidan innan du gör en beställning.

Se mer här

Hemmagjord jordnötsfudge

av | jun 14, 2016 | Blogg, Glutenfritt, Kost, Laktosfritt, Recept | 4 Kommentarer

– Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore.com – 

Här följer ett recept på en hälsosammare variant av jordnötsfudge som du kan göra på ett kick. 4 ingredienser är allt du behöver. Snabbt, enkelt och riktigt gott. Utan vitt socker såklart och fritt från mjölkprodukter. Ett bättre alternativ när man är sugen på något söt.

Hemmagjord jordnötsfudge recept

Detta behöver du till ca 15 bitar:

Så här gör du:

  1. Mät upp fibersirapen i en kastrull. Värm upp den tills den börjar sjuda och ta sedan av den från värmen.
  2. Tillsätt kokosolja, jordnötssmör och vaniljpulver till fibersirapen och rör om ordentligt tills allt blandats väl.
  3. Häll upp smeten i en form i storlek cirka 10 x 20 cm. Ställ in formen i kylskåpet och låt jordnötsfudgen stelna i ett par timmar.
  4. Skär fudgen i lagom stora bitar och förvara dom i kylskåpet. 

 

Relaterade inlägg:

 

4 Kommentarer

  1. Malin

    Eller så använder man honung istället och slipper att smälta sakerna då är det bara att röra ihop allt med en gång! 🙂

    Svara
    • Mikaela Bjerring

      Visst kan man använda vilken sötning man vill. 🙂

      Svara

Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mikaela Bjerring

Jag som skriver heter Mikaela Bjerring och bor i Malmö. Jag är utbildad kost- och näringsterapeut och har en förkärlek till ekologiskt och naturligt med fokus på en antiinflammatorisk livsstil. Läs mer om mig här

Hälsoarkiv

Bloggarkiv

Kategorier

Facebook

Serotoninets funktion i kroppen är starkt förknippat med välbefinnandet och humöret. Vi måste helt enkelt ha en bra balans av denna betydelsefulla signalsubstans i kroppen för att må bra.

Kronisk inflammation är starkt förknippat med autoimmuna och kroniska sjukdomar. Genom rätt kostval och livsstil kan vi hjälpa oss själva till bättre hälsa och förebygga framtida hälsoproblem.

Lymfsystemet är kroppens reningsverk och ansvarar för att transportera bort avfall från vävnader och mjukdelar. Det är en mycket viktig del av vårt cirkulationssystem och immunsystem.

Magnesium är inblandat i så otroligt många viktiga kroppsfunktioner så kan brist påverka hälsan negativt på en mängd olika sätt. Här följer 10 vanliga tecken på att du får i dig för lite magnesium.

Close