Hemmagjord jordnötsfudge

by Mikaela Bjerring on 14 juni, 2016 · 4 comments - Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore -

in Blogg, GI-Kost, Glutenfritt, Kost, Laktosfritt, Recept

Här följer ett recept på en hälsosammare variant av jordnötsfudge som du kan göra på ett kick. 4 ingredienser är allt du behöver. Snabbt, enkelt och riktigt gott. Utan vitt socker såklart och fritt från mjölkprodukter. Ett bättre alternativ när man är sugen på något söt.

Detta behöver du till ca 15 bitar:

Så här gör du:

  1. Mät upp fibersirapen i en kastrull. Värm upp den tills den börjar sjuda och ta sedan av den från värmen.
  2. Tillsätt kokosolja, jordnötssmör och vaniljpulver till fibersirapen och rör om ordentligt tills allt blandats väl.
  3. Häll upp smeten i en form i storlek ca 10 x 20 cm. Ställ i formen i kylskåpet och låt jordnötsfudgen stelna i ett par timmar.
  4. Skär fudgen i lagom stora bitar och förvara i kylskåp tills det är dags att servera. Kokosoljan i fudgen gör att den smälter vid 24 grader så den går inte att ha framme i rumstemperatur någon längre tid.

Relaterade inlägg:

 

{ 4 comments… read them below or add one }

1 Catrin - theVeganista juni 14, 2016 kl. 23:00

Åh vad gott det där såg ut!! 🙂

Svara

2 Mikaela Bjerring juni 15, 2016 kl. 09:14

Så gott och så otroligt lätta att göra. 🙂

Svara

3 Malin juni 24, 2016 kl. 07:31

Eller så använder man honung istället och slipper att smälta sakerna då är det bara att röra ihop allt med en gång! 🙂

Svara

4 Mikaela Bjerring juni 24, 2016 kl. 15:38

Visst kan man använda vilken sötning man vill. 🙂

Svara

Leave a Comment

Previous post:

Next post: