Passion för hälsa

Inspirationsbrev!

hälsotips och erbjudanden direkt i mailen!

 

Rabatter & Kampanjer

Det finns alltid bra rabatter och erbjudanden på en mängd produkter. Så ta gärna en titt på kampanjsidan innan du gör en beställning. 

Se mer här

Pepparkakskryddad chiapudding

av | dec 14, 2016 | Blogg, Glutenfritt, Kost, Laktosfritt, Recept, Superfoods | 0 Kommentarer

– Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore.com –

Härliga smaker av kanel, kryddnejlika, ingefära och kardemumma hör julen till, så därför tänkte jag bjuda på ett recept på pepparkakskryddad chiapudding. Passar lika bra som frukost, mellanmål eller dessert.

Pepparkakskryddad chiapudding recept

Mitt i julstöket så kan det vara skönt att göra det lite lätt för sig, så här följer ett enkelt recept som kräver minimalt med tid. Ett par minuter för tillredning och ett par timmar i kylen är allt som krävs. Sen är det bara att njuta av härliga julsmaker.

Detta behöver du (1 portion):

Gör din egen pepparkakskrydda:

  • 1 msk kanel
  • 1 msk ingefära
  • 1/2 msk kardemumma
  • 1/2 msk malen kryddnejlika

Så här gör du:

  1. Blanda ihop alla ingredienser väl och häll upp i en liten skål.
  2. Sätt in i kylen och låt svälla i ett par timmar eller över natten.
  3. Toppa med frysta lingon och kokoschips.

Tips! Toppa gärna med vispad kokosgrädde innan du strör över frysta lingon och kokoschips. Om du vill ha den sötare kan du tillsätta lite kokossirap eller fibersirap.

 

Relaterade inlägg:

 

0 kommentarer

Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mikaela Bjerring

Jag som skriver heter Mikaela Bjerring och bor i Malmö. Jag är utbildad kost- och näringsterapeut och har en förkärlek till ekologiskt och naturligt med fokus på en antiinflammatorisk livsstil. Läs mer om mig här

Hälsoarkiv

Bloggarkiv

Kategorier

Facebook

Antiinflammatorisk kost

Kronisk inflammation är starkt förknippat med autoimmuna och kroniska sjukdomar. Genom rätt kostval och livsstil kan vi hjälpa oss själva till bättre hälsa och förebygga framtida hälsoproblem. Läs mer…

Höja serotoninet naturligt

Serotoninets funktion i kroppen är starkt förknippat med välbefinnandet och humöret. Vi måste helt enkelt ha en bra balans av denna betydelsefulla signalsubstans i kroppen för att må bra. Läs mer

Stödja lymfsystemet

Lymfsystemet är kroppens reningsverk och ansvarar för att transportera bort avfall från vävnader och mjukdelar. Det är en mycket viktig del av vårt cirkulationssystem och immunsystem. Läs mer

L-lysin vid munsår

Munsår som orsakas av herpesviruset är ofarligt, men det kan vara både besvärande och pinsamt. Genom studier har man sett att aminosyran L-lysin potentiellt kan minska antalet utbrott och reducera tiden som munsåret är aktivt. Läs mer

Stödja immunförsvaret

Det finns mycket man kan göra för att stödja sitt immunsystem så det kan fungera normalt och effektiv. På så sätt ger man kroppen bra förutsättningar för att kunna strida tillbaka mot inkräktande virus och bakterier. Läs mer…

Stödja tarmfloran och maghälsan

Att magen och tarmsystemet fungerar optimalt och att tarmfloran är i balans är A och O för en bra hälsa. Det påverkar i hög grad immunsystemets utveckling och funktion. Det minskar även risken för  en rad hälsoproblem. Läs mer

Close