Passion för hälsa header

 

Det finns alltid bra rabatter och erbjudanden på en mängd produkter. Så ta gärna en titt på kampanjsidan innan du gör en beställning.

Se mer här

Inspirationsbrev!

Få inspiration & hälsotips direkt i mailen!

Inspirationsbrev!

hälsotips och erbjudanden direkt i mailen!

Produkttips!

 Det finns alltid bra rabatter och erbjudanden på en mängd produkter. Så ta gärna en titt på kampanjsidan innan du gör en beställning.

Se mer här

Chokladdoppade nötter och bär

av | sep 2, 2019 | Blogg, Kost, Recept, Vegansk / Vegetarisk kost | 4 Kommentarer

– Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore.com – 

Chokladdoppade nötter och bär är perfekt att servera som ett nyttigare godis. Det kunde inte heller gå snabbare eller vara enklare att göra. Välj en hälsosammare choklad och dina egna favoriter när det kommer till nötter och torkade bär. Doppa dom i smält choklad och du har små ljuvligt goda chokladbitar fulla med näring.

Chokladdoppade nötter och bär

Detta behöver du:

Så här gör du:

  1. Smält chokladen över ett vattenbad. Det gör du genom att koka upp en halvfull kastrull med vatten. Ta därefter av kastrullen från värmen. Bryt chokladen i bitar och lägg dom i en mindre kastrull eller en värmetålig skål. Sänk ner kastrullen/skålen i det varma vattnet och låt den stå tills chokladen har smält. Rör om lite då och då, men var försiktig så du inte stänker ner vatten i chokladen eftersom det kommer att göra den tjock och grynig.
  2. När chokladen har smält tar du bort den från vattenbadet. Lägg i nötterna och bären. Rör om så de täcks av chokladen och flytta därefter över dom på en tallrik klädd med bakplåtspapper. Upprepa tills du har gjort så mycket som du vill göra.
  3. Ställ in tallriken i kylskåpet så att chokladbitarna får stelna.

 

Relaterade inlägg:

 

4 Kommentarer

  1. Anna-Maria

    Tack för tipset! Så gott!

    Svara
  2. Alva

    Chokladdoppade gojibär är något av det bästa jag vet. 🙂

    Svara

Skicka en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Mikaela Bjerring

Jag som skriver heter Mikaela Bjerring och bor i Malmö. Jag är utbildad kost- och näringsterapeut och har en förkärlek till ekologiskt och naturligt med fokus på en antiinflammatorisk livsstil. Läs mer om mig här

Hälsoarkiv

Bloggarkiv

Kategorier

Facebook

Serotoninets funktion i kroppen är starkt förknippat med välbefinnandet och humöret. Vi måste helt enkelt ha en bra balans av denna betydelsefulla signalsubstans i kroppen för att må bra.

Kronisk inflammation är starkt förknippat med autoimmuna och kroniska sjukdomar. Genom rätt kostval och livsstil kan vi hjälpa oss själva till bättre hälsa och förebygga framtida hälsoproblem.

Lymfsystemet är kroppens reningsverk och ansvarar för att transportera bort avfall från vävnader och mjukdelar. Det är en mycket viktig del av vårt cirkulationssystem och immunsystem.

Magnesium är inblandat i så otroligt många viktiga kroppsfunktioner så kan brist påverka hälsan negativt på en mängd olika sätt. Här följer 10 vanliga tecken på att du får i dig för lite magnesium.

Close