Holistisk hälsa

Kost & Näring

Träning & Återhämtning

EKO & Hållbart

Inspirationsbrev!

hälsotips och erbjudanden direkt i mailen!

 

Kampanjer på passion för hälsa

Chokladdoppade nötter och bär

av | sep 2, 2019 | Blogg, Kost & Näring, Recept - veganska & vegetariska | 4 Kommentarer

– Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore.com – 

Chokladdoppade nötter och bär är perfekt att servera som ett nyttigare godis. Det kunde inte heller gå snabbare eller vara enklare att göra. Välj en hälsosammare choklad och dina egna favoriter när det kommer till nötter och torkade bär. Doppa dom i smält choklad och du har små ljuvligt goda chokladbitar fulla med näring.

Chokladdoppade nötter och bär

Detta behöver du:

Så här gör du:

  1. Smält chokladen över ett vattenbad. Det gör du genom att koka upp en halvfull kastrull med vatten. Ta därefter av kastrullen från värmen. Bryt chokladen i bitar och lägg dom i en mindre kastrull eller en värmetålig skål. Sänk ner kastrullen/skålen i det varma vattnet och låt den stå tills chokladen har smält. Rör om lite då och då, men var försiktig så du inte stänker ner vatten i chokladen eftersom det kommer att göra den tjock och grynig.
  2. När chokladen har smält tar du bort den från vattenbadet. Lägg i nötterna och bären. Rör om så de täcks av chokladen och flytta därefter över dom på en tallrik klädd med bakplåtspapper. Upprepa tills du har gjort så mycket som du vill göra.
  3. Ställ in tallriken i kylskåpet så att chokladbitarna får stelna.

 

Relaterade inlägg:

 

Följ mig på Instagram för mer inspiration för en hälsosam livsstil.

Gilla/följ mig på Facebook där jag fyller flödet med nya inlägg och gamla favoriter.

Du kan även följa mig på Bloglovin och Pinterest där du kan spara inlägg som är intressanta för dig.

4 Kommentarer

  1. Anna-Maria

    Tack för tipset! Så gott!

    Svara
  2. Alva

    Chokladdoppade gojibär är något av det bästa jag vet. 🙂

    Svara
    • Mikaela Bjerring

      Visst är det fantastiskt gott! 🙂

Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mikaela Bjerring

Jag som skriver heter Mikaela Bjerring och bor i Malmö. Jag är utbildad kost- och näringsterapeut och har en förkärlek till ekologiskt och naturligt med fokus på en antiinflammatorisk livsstil. Läs mer om mig här

Hälsoarkiv

Bloggarkiv

Kategorier

Annons

Facebook

Antiinflammatorisk kost

Kronisk inflammation är starkt förknippat med autoimmuna och kroniska sjukdomar. Genom rätt kostval och livsstil kan vi hjälpa oss själva till bättre hälsa och förebygga framtida hälsoproblem. Läs mer…

Höja serotoninet naturligt

Serotoninets funktion i kroppen är starkt förknippat med välbefinnandet och humöret. Vi måste helt enkelt ha en bra balans av denna betydelsefulla signalsubstans i kroppen för att må bra. Läs mer

Stödja lymfsystemet

Lymfsystemet är kroppens reningsverk och ansvarar för att transportera bort avfall från vävnader och mjukdelar. Det är en mycket viktig del av vårt cirkulationssystem och immunsystem. Läs mer

L-lysin vid munsår

Munsår som orsakas av herpesviruset är ofarligt, men det kan vara både besvärande och pinsamt. Genom studier har man sett att aminosyran L-lysin potentiellt kan minska antalet utbrott och reducera tiden som munsåret är aktivt. Läs mer

Stödja immunförsvaret

Det finns mycket man kan göra för att stödja sitt immunsystem så det kan fungera normalt och effektiv. På så sätt ger man kroppen bra förutsättningar för att kunna strida tillbaka mot inkräktande virus och bakterier. Läs mer…

Stödja tarmfloran och maghälsan

Att magen och tarmsystemet fungerar optimalt och att tarmfloran är i balans är A och O för en bra hälsa. Det påverkar i hög grad immunsystemets utveckling och funktion. Det minskar även risken för  en rad hälsoproblem. Läs mer

Close