Passion för hälsa header

 

Det finns alltid bra rabatter och erbjudanden på en mängd produkter. Så ta gärna en titt på kampanjsidan innan du gör en beställning.

Se mer här

Inspirationsbrev!

Få inspiration & hälsotips direkt i mailen!

Inspirationsbrev!

hälsotips och erbjudanden direkt i mailen!

Rabatter & Kampanjer

Det finns alltid bra rabatter och erbjudanden på en mängd produkter. Så ta gärna en titt på kampanjsidan innan du gör en beställning.

Se mer här

– Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore.com –

Härligt söt-syrliga fruktremmar med smak av hallon och banan. Naturligt och hälsosamt godis som är busenkelt att göra och framför allt riktigt gott. Dessa fruktremmar kan definitivt avnjutas med gott samvete och kommer garanterat att vara uppskattade av så väl vuxna som barn.

Fruktremmar med hallon och banan recept

Detta behöver du:

  • 3 dl hallon
  • 1 banan
  • 2 msk färskpressad citronsaft
  • Kallpressad kokosolja att smörja in bakplåtspappret med

Gör så här:

  1. Mixa hallon, banan och färskpressad citronsaft till en riktigt slät smet. Se till att det inte finns några klumpar kvar för annars kommer smeten att spricka när den torkar.
  2. Häll ut smeten i ett jämt lager, ca 2 millimeter tjockt på en plåt klädd med bakplåtspapper som är insmort med lite kokosolja.
  3. Torka i ugnen på 45 grader i 8-10 timmar. Vill du snabba upp processen så kan du torka på 100 grader i 2-3 timmar, men en del av näringsvärdet kommer då att gå förlorat.
  4. Öppna ugnen lite då och då för att släppa ut fukt. Remmarna är färdiga när smeten inte längre är kladdig.
  5. Dra försiktigt av bakplåtspapperet och skär eller klipp i cirka 2 cm breda remmar.
  6. Skulle remmarna fortfarande kännas lite för fuktiga så kan du lägga dom på ett galler och låta dom torka ytterligare några timmar i rumstemperatur.
  7. Remmarna håller sig bra i en lufttät burk i cirka 2 veckor.

 

Relaterade inlägg:

8 Kommentarer

  1. Anki

    Det ska provas. Tack för tipset!

    Svara
  2. Anne B.

    Låter väldigt gott. Ska testa i helgen.

    Svara
  3. Karro

    Mums så gott! Måste göra. 🙂

    Svara
  4. L.H

    Så goda dom blev! Tusen tack för tipset. 🙂

    Svara

Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mikaela Bjerring

Jag som skriver heter Mikaela Bjerring och bor i Malmö. Jag är utbildad kost- och näringsterapeut och har en förkärlek till ekologiskt och naturligt med fokus på en antiinflammatorisk livsstil. Läs mer om mig här

Hälsoarkiv

Bloggarkiv

Kategorier

Facebook

Serotoninets funktion i kroppen är starkt förknippat med välbefinnandet och humöret. Vi måste helt enkelt ha en bra balans av denna betydelsefulla signalsubstans i kroppen för att må bra.

Kronisk inflammation är starkt förknippat med autoimmuna och kroniska sjukdomar. Genom rätt kostval och livsstil kan vi hjälpa oss själva till bättre hälsa och förebygga framtida hälsoproblem.

Lymfsystemet är kroppens reningsverk och ansvarar för att transportera bort avfall från vävnader och mjukdelar. Det är en mycket viktig del av vårt cirkulationssystem och immunsystem.

Magnesium är inblandat i så otroligt många viktiga kroppsfunktioner så kan brist påverka hälsan negativt på en mängd olika sätt. Här följer 10 vanliga tecken på att du får i dig för lite magnesium.

Close