Passion för hälsa header

 

Det finns alltid bra rabatter och erbjudanden på en mängd produkter. Så ta gärna en titt på kampanjsidan innan du gör en beställning.

Se mer här

Inspirationsbrev!

Få inspiration & hälsotips direkt i mailen!

Inspirationsbrev!

hälsotips och erbjudanden direkt i mailen!

Produkttips!

 Det finns alltid bra rabatter och erbjudanden på en mängd produkter. Så ta gärna en titt på kampanjsidan innan du gör en beställning.

Se mer här

Hälsosammare variant av Peanut butter cups

av | jun 3, 2015 | Blogg, Glutenfritt, Kost, Laktosfritt, Livsmedel, Recept, Sockerfritt, Vegansk / Vegetarisk kost | 5 Kommentarer

– Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore.com – 

Peanut Butter Cups är en amerikansk sötsak bestående av chokladbitar fyllda med jordnötssmör som är otroligt populära. Här följer ett recept på en hälsosammare variant utan dåliga fetter och vitt socker.

Hälsosammare variant av Peanut butter cups

Detta behöver du (ca 10 st):

Så här gör du:

  1. Smält chokladen i ett vattenbad och rör om tills den är helt slät. Ta sedan av chokladen från värmen.
  2. Pensla formarna med den smälta chokladen, ett par mm tjockt i botten och pensla upp cirka 1 1/2 cm upp på kanterna. Se till att du sparar 1/3 del av choklad till locket.
  3. Ställ in chokladformarna i kylskåpet så att de får stelna.
  4. Blanda jordnötssmör, kokosolja, vaniljpulver och ditt val av sötning. Mixa jordnötsfyllningen tills den är slät och krämig.
  5. När chokladen har stelnat i formarna så är det dags att lägga i fyllningen. Lägg en klick i varje form och släta ut den till ett jämt lager.
  6. Häll på choklad på toppen så det täcker fyllningen och är jämn med kanten.
  7. Ställ sedan in dina peanut butter cups i kylskåpet i minst ett par timmar innan de är redo att avnjutas.

 

Relaterade inlägg:

 

5 Kommentarer

  1. Maria A.

    Ohhh, vad gott det ska jag absolut testa att göra 🙂

    Svara
  2. Sandra

    Det är så gott! Köper ibland, men ska absolut prova denna varianten! Tack för receptet.

    Svara

Skicka en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Mikaela Bjerring

Jag som skriver heter Mikaela Bjerring och bor i Malmö. Jag är utbildad kost- och näringsterapeut och har en förkärlek till ekologiskt och naturligt med fokus på en antiinflammatorisk livsstil. Läs mer om mig här

Hälsoarkiv

Bloggarkiv

Kategorier

Facebook

Serotoninets funktion i kroppen är starkt förknippat med välbefinnandet och humöret. Vi måste helt enkelt ha en bra balans av denna betydelsefulla signalsubstans i kroppen för att må bra.

Kronisk inflammation är starkt förknippat med autoimmuna och kroniska sjukdomar. Genom rätt kostval och livsstil kan vi hjälpa oss själva till bättre hälsa och förebygga framtida hälsoproblem.

Lymfsystemet är kroppens reningsverk och ansvarar för att transportera bort avfall från vävnader och mjukdelar. Det är en mycket viktig del av vårt cirkulationssystem och immunsystem.

Magnesium är inblandat i så otroligt många viktiga kroppsfunktioner så kan brist påverka hälsan negativt på en mängd olika sätt. Här följer 10 vanliga tecken på att du får i dig för lite magnesium.

Close