Passion för hälsa header

 

Det finns alltid bra rabatter och erbjudanden på en mängd produkter. Så ta gärna en titt på kampanjsidan innan du gör en beställning.

Se mer här

Inspirationsbrev!

Få inspiration & hälsotips direkt i mailen!

Inspirationsbrev!

hälsotips och erbjudanden direkt i mailen!

Rabatter & Kampanjer

Det finns alltid bra rabatter och erbjudanden på en mängd produkter. Så ta gärna en titt på kampanjsidan innan du gör en beställning.

Se mer här

Bodystore black friday

Hasselnöt och chokladbars

av | mar 30, 2017 | Blogg, Glutenfritt, Kost, Laktosfritt, Recept, Vegansk / Vegetarisk kost | 4 Kommentarer

– Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore.com –

Att göra egna bars är hur enkelt som helst och hur gott som helst. Dessutom kan du variera innehållet efter tycke och smak. Här har jag gjort riktigt goda hasselnöt och chokladbars. Laktosfria, glutenfria och utan vitt socker såklart.

Hasselnöt och chokladbars recept

Fördelen med att göra egna bars är att du vet vad dom innehåller och du slipper onödiga tillsatser. Dessutom är dom väldigt goda och enkla att göra. I receptet använde jag mig av fibersirap för sötning som skiljer sig mycket från annan sirap. Den innehåller endast 6 % sockerarter och hela 70 % prebiotiska fiber som gör gott för magen. Den har dessutom en god smak som påminner om vanlig sirap. Receptet nedan är för 1 st bar, så multiplicera ingredienserna beroende på hur många bars du vill göra.

Detta behöver du:

Så här gör du:

  1. Blanda ihop hasselnötsmjöl, dom hackade hasselnötterna, kakao och vaniljpulver i en skål.
  2. Mät upp fibersirapen i en kastrull. Värm upp tills det börjar bubbla och ta sedan bort kastrullen från värmen. Tillsätt övriga ingredienser och rör om tills du fått en deg. Du kommer att behöva använda händerna mot slutet. Se till att du blandar ihop degen väl.
  3. Forma bars utav degen och lägg dom i en form eller på en tallrik klädd med bakplåtspapper.
  4. Ställ in dina bars i kylen så dom får stelna och förvara dom i kylen tills de ska ätas.

 

Fler recept hittar du här

 

Relaterade inlägg:

 

4 Kommentarer

  1. Lena B.

    Oj så gott det ser ut!

    Svara
  2. Krestine

    Tack för receptet, ska jag prova att göra. Ser ju riktigt gott ut. 🙂

    Svara

Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mikaela Bjerring

Jag som skriver heter Mikaela Bjerring och bor i Malmö. Jag är utbildad kost- och näringsterapeut och har en förkärlek till ekologiskt och naturligt med fokus på en antiinflammatorisk livsstil. Läs mer om mig här

Hälsoarkiv

Bloggarkiv

Kategorier

Bodystore kampanjer

Facebook

Serotoninets funktion i kroppen är starkt förknippat med välbefinnandet och humöret. Vi måste helt enkelt ha en bra balans av denna betydelsefulla signalsubstans i kroppen för att må bra.

Kronisk inflammation är starkt förknippat med autoimmuna och kroniska sjukdomar. Genom rätt kostval och livsstil kan vi hjälpa oss själva till bättre hälsa och förebygga framtida hälsoproblem.

Lymfsystemet är kroppens reningsverk och ansvarar för att transportera bort avfall från vävnader och mjukdelar. Det är en mycket viktig del av vårt cirkulationssystem och immunsystem.

Magnesium är inblandat i så otroligt många viktiga kroppsfunktioner så kan brist påverka hälsan negativt på en mängd olika sätt. Här följer 10 vanliga tecken på att du får i dig för lite magnesium.

Close