Passion för hälsa header

 

Det finns alltid bra rabatter och erbjudanden på en mängd produkter. Så ta gärna en titt på kampanjsidan innan du gör en beställning.

Se mer här

Inspirationsbrev!

Få inspiration & hälsotips direkt i mailen!

Inspirationsbrev!

hälsotips och erbjudanden direkt i mailen!

Rabatter & Kampanjer

Det finns alltid bra rabatter och erbjudanden på en mängd produkter. Så ta gärna en titt på kampanjsidan innan du gör en beställning.

Se mer här

Hemmagjord frö-nutella

av | apr 23, 2018 | Blogg, Kost, Laktosfritt, Recept, Sockerfritt | 4 Kommentarer

– Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore.com – 

Idag tänkte jag bjuda på ett riktigt gott recept på frö-nutella, där jag använt mig av hampafrön istället för hasselnötter. Ett hälsosammare och nötfritt alternativ med en rik och härlig smak av choklad och apelsin.

Hemmagjord frö-nutella

Detta behöver du:

Så här gör du:

  1. Mixa hampafröna i en matberedare tills dom är finmalda. Det går snabbt eftersom hampafröna har en väldigt mjuk konsistens.
  2. Smält chokladen i ett vattenbad och rör om tills den är helt smält. Ta sedan av chokladen från värmen och blanda i kokosoljan.
  3. Tillsätt chokladen med kokosoljan till dom finmalda hampafröna och blanda i rivet apelsinskal, havssalt, vaniljpulver och lite av kokosmjölken. Mixa tills det går ihop till en slät kräm. Tillsätt mer kokosmjölk om den är för tjock. Smaka av och tillsätt sötning om det behövs. Hur mycket sötning du behöver och om du ens behöver det beror på vilken choklad du har använt och hur söt du föredrar din frö-Nutella.

 

Relaterade inlägg:

 

4 Kommentarer

  1. Camilla

    Så gott det ser ut! Ska jag verkligen prova. 🙂 Tack för receptet.

    Svara
  2. Anna J

    Mums så gott! Hampafrön är gott, kan tänka mig att det blir riktigt bra i en frö-nutella. 🙂

    Svara
    • Mikaela Bjerring

      Hampafrö tycker jag passar utmärkt. Mild och god smak och mjuk konsistens. 🙂

      Svara

Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mikaela Bjerring

Jag som skriver heter Mikaela Bjerring och bor i Malmö. Jag är utbildad kost- och näringsterapeut och har en förkärlek till ekologiskt och naturligt med fokus på en antiinflammatorisk livsstil. Läs mer om mig här

Hälsoarkiv

Bloggarkiv

Kategorier

Facebook

Serotoninets funktion i kroppen är starkt förknippat med välbefinnandet och humöret. Vi måste helt enkelt ha en bra balans av denna betydelsefulla signalsubstans i kroppen för att må bra.

Kronisk inflammation är starkt förknippat med autoimmuna och kroniska sjukdomar. Genom rätt kostval och livsstil kan vi hjälpa oss själva till bättre hälsa och förebygga framtida hälsoproblem.

Lymfsystemet är kroppens reningsverk och ansvarar för att transportera bort avfall från vävnader och mjukdelar. Det är en mycket viktig del av vårt cirkulationssystem och immunsystem.

Magnesium är inblandat i så otroligt många viktiga kroppsfunktioner så kan brist påverka hälsan negativt på en mängd olika sätt. Här följer 10 vanliga tecken på att du får i dig för lite magnesium.

Close