Passion för hälsa header

Inspirationsbrev!

Få inspiration, hälsotips och erbjudanden direkt i mailen

 

Det finns alltid bra rabatter och erbjudanden på en mängd produkter. Så ta gärna en titt på kampanjsidan innan du gör en beställning.

Se mer här

– Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore.com –

Mandel- och jordnötsfudge som du slänger ihop på 5 minuter! Glutenfria, mjölkfria och utan vitt socker såklart. En nyttigare sötsak som är superenkel att göra och oförskämt god!

Mandel- och jordnötsfudge recpet

Detta behöver du:

Så här gör du:

  1. Mät upp fibersirapen i en kastrull. Värm upp den på medelvärme tills den börjar sjuda och ta sedan av den från värmen.
  2. Tillsätt mandelmjöl, jordnötssmör, kokosolja, vaniljpulver och rör om ordentligt tills allt blandats väl.
  3. Häll upp smeten i en form klädd med bakplåtspapper i storlek cirka 10 x 20 cm. Ställ in formen i kylskåpet och låt jordnötsfudgen stelna i ett par timmar.
  4. Skär din fudge i lagom stora bitar. Toppa gärna med lite smält choklad som du ringlar över och grovt hackade jordnötter.
  5. Förvara din fudge i kylen eller frysen.

 

Relaterade inlägg:

 

6 Kommentarer

  1. Åsa

    Så gott! Älskar jordnötssmör. 🙂

    Svara
  2. Sandra

    Ser jättegott ut. Ska jag prova någon dag. 🙂

    Kram

    Svara
  3. A.W

    Det ska jag göra imorgon. Tack för receptet och trevlig helg. 🙂

    Svara
    • Mikaela Bjerring

      Så roligt! Låt mig gärna veta vad du tyckte. 🙂 Trevlig helg!

      Svara

Skicka en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Jag som skriver heter Mikaela Bjerring och bor i Malmö. Jag är utbildad kost- och näringsterapeut och har en förkärlek till ekologiskt och naturligt med fokus på en antiinflammatorisk livsstil. Läs mer om mig här

Hälsoarkiv

Bloggarkiv

Kategorier

Facebook

Serotoninets funktion i kroppen är starkt förknippat med välbefinnandet och humöret. Vi måste helt enkelt ha en bra balans av denna betydelsefulla signalsubstans i kroppen för att må bra.

Kronisk inflammation är starkt förknippat med autoimmuna och kroniska sjukdomar. Genom rätt kostval och livsstil kan vi hjälpa oss själva till bättre hälsa och förebygga framtida hälsoproblem.

Lymfsystemet är kroppens reningsverk och ansvarar för att transportera bort avfall från vävnader och mjukdelar. Det är en mycket viktig del av vårt cirkulationssystem och immunsystem.

Magnesium är inblandat i så otroligt många viktiga kroppsfunktioner så kan brist påverka hälsan negativt på en mängd olika sätt. Här följer 10 vanliga tecken på att du får i dig för lite magnesium.

Close