Holistisk hälsa

Kost & Näring

Träning & Återhämtning

EKO & Hållbart

Inspirationsbrev!

hälsotips och erbjudanden direkt i mailen!

 

Kampanjer på passion för hälsa

Nyttigare Choklad- och hasselnötsfudge (vegan)

av | nov 26, 2020 | Blogg, Kost & Näring, Recept - veganska & vegetariska | 10 Kommentarer

– Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore.com –

Oförskämt god choklad- och hasselnötsfudge som är superenkel att göra, och i stort sett omöjlig att misslyckas med. En nyttigare sötsak som är glutenfri, mjölkfri och utan vitt socker.

Nyttigare Choklad- och hasselnötsfudge (vegan)

Ingredienser:

 

Så här gör du:

  1. Mät upp fibersirapen i en kastrull. Värm upp den tills den börjar sjuda och ta sedan av den från värmen.
  2. Tillsätt hasselnötssmör, kokosolja, kakao, vaniljpulver och en nypa havssalt. Rör om ordentligt tills alla ingredienser blandats väl.
  3. Häll upp smeten i en mindre form klädd med bakplåtspapper. Stör över hackade hasselnötter och ställ in formen i kylskåpet så smeten får stelna.
  4. Skär fudgen i lagom stora bitar innan servering.

 

Relaterade inlägg:

 

Följ mig på Instagram för mer inspiration för en hälsosam livsstil.

Gilla/följ mig på Facebook där jag fyller flödet med nya inlägg och gamla favoriter.

Du kan även följa mig på Bloglovin och Pinterest där du kan spara inlägg som är intressanta för dig.

10 Kommentarer

  1. Mia

    Mums så gott det ser ut! Måste jag prova. <3

    Svara
    • Mikaela Bjerring

      Tycker jag att du ska göra. Jättegoda! 🙂

  2. Katrine

    Åh, dom ska jag verkligen prova mig på att göra. 🙂

    Svara
  3. Emma

    Jag är värdelös i köket, men det lät ju inte alls svårt. 🙂

    Svara
    • Mikaela Bjerring

      Nej, dom är väldigt enkla att göra. 🙂

  4. Anna K

    Så smaskiga dom ser ut! 🙂

    Svara
  5. Malin

    Wow! Tack för tipset. 🙂

    Svara
    • Mikaela Bjerring

      Så roligt att du uppskatta tipset. 🙂

Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mikaela Bjerring

Jag som skriver heter Mikaela Bjerring och bor i Malmö. Jag är utbildad kost- och näringsterapeut och har en förkärlek till ekologiskt och naturligt med fokus på en antiinflammatorisk livsstil. Läs mer om mig här

Hälsoarkiv

Bloggarkiv

Kategorier

Facebook

Antiinflammatorisk kost

Kronisk inflammation är starkt förknippat med autoimmuna och kroniska sjukdomar. Genom rätt kostval och livsstil kan vi hjälpa oss själva till bättre hälsa och förebygga framtida hälsoproblem. Läs mer…

Höja serotoninet naturligt

Serotoninets funktion i kroppen är starkt förknippat med välbefinnandet och humöret. Vi måste helt enkelt ha en bra balans av denna betydelsefulla signalsubstans i kroppen för att må bra. Läs mer

Stödja lymfsystemet

Lymfsystemet är kroppens reningsverk och ansvarar för att transportera bort avfall från vävnader och mjukdelar. Det är en mycket viktig del av vårt cirkulationssystem och immunsystem. Läs mer

L-lysin vid munsår

Munsår som orsakas av herpesviruset är ofarligt, men det kan vara både besvärande och pinsamt. Genom studier har man sett att aminosyran L-lysin potentiellt kan minska antalet utbrott och reducera tiden som munsåret är aktivt. Läs mer

Stödja immunförsvaret

Det finns mycket man kan göra för att stödja sitt immunsystem så det kan fungera normalt och effektiv. På så sätt ger man kroppen bra förutsättningar för att kunna strida tillbaka mot inkräktande virus och bakterier. Läs mer…

Stödja tarmfloran och maghälsan

Att magen och tarmsystemet fungerar optimalt och att tarmfloran är i balans är A och O för en bra hälsa. Det påverkar i hög grad immunsystemets utveckling och funktion. Det minskar även risken för  en rad hälsoproblem. Läs mer

Close