Holistisk hälsa

Kost & Näring

Träning & Återhämtning

EKO & Hållbart

Inspirationsbrev!

hälsotips och erbjudanden direkt i mailen!

 

Kampanjer på passion för hälsa

– Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore.com –

Även då rawfood-bollar är rika på energi, så innehåller dom samtidigt bra näring. De går riktigt snabbt att mixa ihop och smakmässigt kan dom varieras till det oändliga. Här följer ett recept för riktigt goda hasselnötsbollar med apelsinsmak.

 

Raw hasselnötsbollar med apelsinsmak recept

Detta behöver du (cirka 16 st):

Redskap:

  • En matberedare eller hackare

Så här gör du:

  1. Börja med att mixa dadlarna och hasselnötterna med hjälp av en hackare eller matberedare. Fortsätt att mixa tills du har fått ihop en deg.
  2. Tillsätt kokosolja, raw kakao, apelsinsaft, apelsincest och vaniljpulver. Mixa igen tills allt är väl blandat.
  3. Hacka cirka 1 dl hasselnötter. Gör bollar av degen och rulla dom i de hackade hasselnötterna.
  4. Förvara dina hasselnötsbollar i kylskåpet tills dom ska ätas. Precis som alla rawfood-bollar blir dom godare om dom får stå till sig ett tag. Dom håller sig bra i kylen i minst 5 dagar och går även utmärkt att frysa.

 

Relaterade inlägg:

Följ mig på Instagram för mer inspiration för en hälsosam livsstil.

Gilla/följ mig på Facebook där jag fyller flödet med nya inlägg och gamla favoriter.

Du kan även följa mig på Bloglovin och Pinterest där du kan spara inlägg som är intressanta för dig.

2 Kommentarer

  1. Milla

    Så gott! Älskar raw-bollar! <3

    Svara
    • Mikaela Bjerring

      Visst är det gott, näringsrikt och enkelt att göra. <3

Skicka en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.

Mikaela Bjerring

Jag som skriver heter Mikaela Bjerring och bor i Malmö. Jag är utbildad kost- och näringsterapeut och har en förkärlek till ekologiskt och naturligt med fokus på en antiinflammatorisk livsstil. Läs mer om mig här

Hälsoarkiv

Bloggarkiv

Annonser

Facebook

Antiinflammatorisk kost

Kronisk inflammation är starkt förknippat med autoimmuna och kroniska sjukdomar. Genom rätt kostval och livsstil kan vi hjälpa oss själva till bättre hälsa och förebygga framtida hälsoproblem. Läs mer…

Höja serotoninet naturligt

Serotoninets funktion i kroppen är starkt förknippat med välbefinnandet och humöret. Vi måste helt enkelt ha en bra balans av denna betydelsefulla signalsubstans i kroppen för att må bra. Läs mer

Stödja lymfsystemet

Lymfsystemet är kroppens reningsverk och ansvarar för att transportera bort avfall från vävnader och mjukdelar. Det är en mycket viktig del av vårt cirkulationssystem och immunsystem. Läs mer

L-lysin vid munsår

Munsår som orsakas av herpesviruset är ofarligt, men det kan vara både besvärande och pinsamt. Genom studier har man sett att aminosyran L-lysin potentiellt kan minska antalet utbrott och tiden som munsåret är aktivt. Läs mer

Stödja immunförsvaret

Det finns mycket man kan göra för att stödja sitt immunsystem så det kan fungera effektiv. På så sätt ger man kroppen bra förutsättningar för att kunna strida tillbaka mot inkräktande virus och bakterier. Läs mer…

Stödja tarmfloran och maghälsan

Att magen och tarmsystemet fungerar optimalt och att tarmfloran är i balans är A och O för en bra hälsa. Det påverkar i hög grad immunsystemets utveckling och funktion. Det minskar även risken för  en rad hälsoproblem. Läs mer

Close