Passion för hälsa header

 

Det finns alltid bra rabatter och erbjudanden på en mängd produkter. Så ta gärna en titt på kampanjsidan innan du gör en beställning.

Se mer här

Inspirationsbrev!

Få inspiration & hälsotips direkt i mailen!

Inspirationsbrev!

hälsotips och erbjudanden direkt i mailen!

Produkttips!

 Det finns alltid bra rabatter och erbjudanden på en mängd produkter. Så ta gärna en titt på kampanjsidan innan du gör en beställning.

Se mer här

– Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore –

Dessa glutenfria och fiberrika rödbetswraps är mjuka till konsistensen och håller ihop galant när dom rullas. Fyll dom med en fräsch sallad, grillade grönsaker eller servera som ett alternativ till tortillas på tex-mex kvällen.

Glutenfria rödbetswraps recept

Detta behöver du (8 st bröd):

Gör så här:

  1. Börja med att sätta ugnen på 225 C grader.
  2. Blanda ihop fiberhusk, linfrön och chiafrön i en skål.
  3. Tillsätt rödbetsjuicen och rör om igen så att allt blandas väl. Låt fiberblandningen stå och svälla i cirka 10 minuter till du fått en geléliknande massa.
  4. Ta en ny skål och blanda ihop glutenfri mjölmix, bovetemjöl, bakpulver och havssalt.
  5. Tillsätt de torra ingredienserna och kokosoljan till fibermassan och arbeta ihop till en deg med hjälp av degkrokar.
  6. Dela degen i 8 lika delar och kavla ut på bakplåtspapper till runda bröd. Dom ska inte vara tjockare än ett par millimeter. Du får plats med 2-3 bröd på varje plåt.
  7. Grädda bröden i mitten av ugnen i 5 till 7 minuter. Tiden kan variera något mellan olika ugnar, så håll koll. Gräddas dom för länge så finns det risk att de blir torra.
  8. Ta ut bröden ur ugnen och låt svalna på ett galler.

 

Relaterade inlägg:

 

6 Kommentarer

  1. Annika

    Så gott och vilken härlig färg! De ska definitivt provas. 🙂

    Svara
    • Mikaela Bjerring

      Visst får dom en härligt färg. Vad roligt att du vill prova att göra dom. 🙂

      Svara
  2. Lena

    Tack för alla fina tips du delar med dig av på bloggen. De är riktigt uppskattade!

    Svara
  3. kalle

    Set gott och fräscht ut! Tack för tipset. 🙂

    Svara

Skicka en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Mikaela Bjerring

Jag som skriver heter Mikaela Bjerring och bor i Malmö. Jag är utbildad kost- och näringsterapeut och har en förkärlek till ekologiskt och naturligt med fokus på en antiinflammatorisk livsstil. Läs mer om mig här

Hälsoarkiv

Bloggarkiv

Kategorier

Facebook

Serotoninets funktion i kroppen är starkt förknippat med välbefinnandet och humöret. Vi måste helt enkelt ha en bra balans av denna betydelsefulla signalsubstans i kroppen för att må bra.

Kronisk inflammation är starkt förknippat med autoimmuna och kroniska sjukdomar. Genom rätt kostval och livsstil kan vi hjälpa oss själva till bättre hälsa och förebygga framtida hälsoproblem.

Lymfsystemet är kroppens reningsverk och ansvarar för att transportera bort avfall från vävnader och mjukdelar. Det är en mycket viktig del av vårt cirkulationssystem och immunsystem.

Magnesium är inblandat i så otroligt många viktiga kroppsfunktioner så kan brist påverka hälsan negativt på en mängd olika sätt. Här följer 10 vanliga tecken på att du får i dig för lite magnesium.

Close