Somrig chia- och jordgubbssmoothie

av | jul 27, 2017 | Blogg, Frukt-Grönt, IFD - Antiinflammatorisk kost, Kost, Laktosfritt, Recept, Superfoods | 10 Kommentarer

– Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore.com – 

En nyttig och mättande smoothie med smak av jordgubbar när dom är som bäst. Somriga smaker som sätter pricken över i.et en härlig sommardag. Här följer ett recept på en fräsch och riktigt god chia- och jordgubbssmoothie.

Somrig chia- och jordgubbssmoothie

Detta behöver du:

Gör så här:

Blanda alla ingredienser i en mixer till en krämig smoothie och avnjut direkt. 

 

Relaterade inlägg:

 

10 Kommentarer

  1. Laila. H

    Man får verkligen passa på att frossa i jordgubbar nu 🙂

    Svara
  2. Kerstin

    Lätt ju riktigt gott med kokosmjölk och chiafrön. Jag gör smoothies nästan varje dag nu under sommaren, så gott och fräscht.

    Svara
  3. Klara

    Så gott! 🙂

    Svara
  4. Malin

    Mums! Så somrigt och gott 🙂

    Svara
  5. Carin Eriksson

    Kul att jag hittade dig här. Ser fram emot dina nyhetsmail.
    Hälsningar

    Carina

    Svara

Skicka en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Jag som skriver heter Mikaela Bjerring och bor i Malmö. Jag är utbildad kost- och näringsterapeut och har en förkärlek till ekologiskt och naturligt med fokus på en antiinflammatorisk livsstil. Läs mer om mig här

Hälsoarkiv

Bloggarkiv

Kategorier

Facebook

Instagram

Serotoninets funktion i kroppen är starkt förknippat med välbefinnandet och humöret. Vi måste helt enkelt ha en bra balans av denna betydelsefulla signalsubstans i kroppen för att må bra.

Kronisk inflammation är starkt förknippat med autoimmuna och kroniska sjukdomar. Genom rätt kostval och livsstil kan vi hjälpa oss själva till bättre hälsa och förebygga framtida hälsoproblem.

Lymfsystemet är kroppens reningsverk och ansvarar för att transportera bort avfall från vävnader och mjukdelar. Det är en mycket viktig del av vårt cirkulationssystem och immunsystem.

Magnesium är inblandat i så otroligt många viktiga kroppsfunktioner så kan brist påverka hälsan negativt på en mängd olika sätt. Här följer 10 vanliga tecken på att du får i dig för lite magnesium.

Close