Passion för hälsa header

 

Det finns alltid bra rabatter och erbjudanden på en mängd produkter. Så ta gärna en titt på kampanjsidan innan du gör en beställning.

Se mer här

Inspirationsbrev!

Få inspiration & hälsotips direkt i mailen!

Inspirationsbrev!

hälsotips och erbjudanden direkt i mailen!

Produkttips!

 Det finns alltid bra rabatter och erbjudanden på en mängd produkter. Så ta gärna en titt på kampanjsidan innan du gör en beställning.

Se mer här

12 faktorer som påverkar din livslängd

av | nov 1, 2018 | Blogg, Hälsa, Livsstil, Livsstilsförändringar, Psykisk hälsa | 0 Kommentarer

När den amerikanska föryngringsforskaren Kenneth Pelletier åkte runt i världen för att studera människor som levde längre än 100 år, kom han fram till 12 faktorer som de alla hade gemensamt. Det visade sig också att de viktigaste faktorerna inte var genetiska, utan känslomässiga och psykologiska.

12 faktorer som påverkar din livslängd

12 faktorer som påverkar livslängden enligt studien:

  1. De hyste ingen rädsla för döden, de levde i nuet, var nöjda med tillvaron och kände ingen oro inför framtiden.
  2. De var mycket mentalt unga för sin ålder och kände samma nyfikenhet och passion som en tonåring.
  3. De hade under hela sin livstid strävat efter att utvecklas och uppnå mål, vilket skapar en stark livskraft.
  4. De var samtliga mycket mentalt aktiva, läste mycket och lärde sig konstant nya saker.
  5. De hade en allmänt optimistisk och positiv attityd till livet som naturligt reducerar negativ stress och oro.
  6. De hade en effektiv stresshantering, tog motstånd och motgångar med ro och såg utmaningar som en chans att utvecklas.
  7. De hade alla en hälsosam humor, tog saker med lätthet och skattade mycket.
  8. De gav mycket kärlek och omtanke till omvärlden. De hade kärleksfulla, ärliga, lojala och stödjande relationer utan drama och intriger. Att älska och bli älskad ger näring åt både kropp och själ och bidrar till positiv energi för att hålla sig ung.
  9. De hade ett aktivt sexliv och en stark kärleksrelation till sin livspartner med mycket närhet och omtanke.
  10. De åt en ren och hälsosam kost och led inte av övervikt eller näringsbrister.
  11. De motionerade regelbundet, var generellt väldigt aktiva och hittade ofta på nya aktiviteter som en naturlig del av livsstilen.
  12. De hade en bra hygien, tog hand om sitt yttre och hade en bra självkänsla.

 

Relaterade inlägg:

 

0 kommentarer

Skicka en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Mikaela Bjerring

Jag som skriver heter Mikaela Bjerring och bor i Malmö. Jag är utbildad kost- och näringsterapeut och har en förkärlek till ekologiskt och naturligt med fokus på en antiinflammatorisk livsstil. Läs mer om mig här

Hälsoarkiv

Bloggarkiv

Kategorier

Facebook

Serotoninets funktion i kroppen är starkt förknippat med välbefinnandet och humöret. Vi måste helt enkelt ha en bra balans av denna betydelsefulla signalsubstans i kroppen för att må bra.

Kronisk inflammation är starkt förknippat med autoimmuna och kroniska sjukdomar. Genom rätt kostval och livsstil kan vi hjälpa oss själva till bättre hälsa och förebygga framtida hälsoproblem.

Lymfsystemet är kroppens reningsverk och ansvarar för att transportera bort avfall från vävnader och mjukdelar. Det är en mycket viktig del av vårt cirkulationssystem och immunsystem.

Magnesium är inblandat i så otroligt många viktiga kroppsfunktioner så kan brist påverka hälsan negativt på en mängd olika sätt. Här följer 10 vanliga tecken på att du får i dig för lite magnesium.

Close