God och näringsrik quinoagröt

by Mikaela Bjerring on 21 december, 2017 · 2 comments - Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore -

in Blogg, Glutenfritt, IFD - Antiinflammatorisk kost, Kost, Laktosfritt, Nötter-Frön, Recept, Sockerfritt, Vegansk kost

Quinoagröt är en glutenfri gröt, rik på protein, fibrer och näring. God, mättande, lätt att tillaga och passar perfekt som frukost eller mellanmål. Här har jag kokat gröten i kokosmjölk och toppat med en massa goda superfoods.

Quinoagröt recept

Detta behöver du (1 portion):

Så här gör du:

  1. Lägg alla ingredienser i en kastrull.
  2. Koka upp och sänk därefter värmen och låt gröten sjuda under lock i ca 20 minuter.
  3. Servera med t.ex vegetabilisk mjölk och valfri topping som t.ex skivad banan, bär, kakaonibs, gojibär, kokosflan, nötter, frön eller något annat som faller dig i smaken.

Gröten är lika god varm som kall, så den går utmärkt att förbereda kvällen om du vill ha frukosten färdiglagad för morgonen därpå.

Relaterade inlägg:

 

Spara

»crosslinked«



Viktigt att tänka på! Kosttillskott ersätter ej varierad kost och är ej gjorda för att bota sjukdomar. Material som tillhandahålls av Passion för hälsa är inte avsett för att användas istället för professionell medicinsk rådgivning eller behandling av legitimerad läkare. Personer som lider av någon sjukdom och/eller medicineras bör rådfråga läkare före konsumtion av kosttillskott.


{ 2 comments… read them below or add one }

1 Ann-Marie januari 15, 2018 kl. 22:39

Ser gott ut, mums!

Svara

2 Mikaela Bjerring januari 16, 2018 kl. 10:38

Quinoagröt, är riktigt gott.

Svara

Leave a Comment

Jag vill prenumerera på nyhetsbrev från Passion för hälsa

Previous post:

Next post: