God och näringsrik quinoagröt

by Mikaela Bjerring on 21 december, 2017 · 2 comments - Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore -

in Blogg, Glutenfritt, IFD - Antiinflammatorisk kost, Kost, Laktosfritt, Nötter-Frön, Recept, Sockerfritt, Vegansk kost

Quinoagröt är en glutenfri gröt, rik på protein, fibrer och näring. God, mättande, lätt att tillaga och passar perfekt som frukost eller mellanmål. Här har jag kokat gröten i kokosmjölk och toppat med en massa goda superfoods.

Quinoagröt recept

Detta behöver du (1 portion):

Så här gör du:

  1. Lägg alla ingredienser i en kastrull.
  2. Koka upp och sänk därefter värmen och låt gröten sjuda under lock i ca 20 minuter.
  3. Servera med t.ex vegetabilisk mjölk och valfri topping som t.ex skivad banan, bär, kakaonibs, gojibär, kokosflan, nötter, frön eller något annat som faller dig i smaken.

Gröten är lika god varm som kall, så den går utmärkt att förbereda kvällen om du vill ha frukosten färdiglagad för morgonen därpå.

Relaterade inlägg:

 

Spara

{ 2 comments… read them below or add one }

1 Ann-Marie januari 15, 2018 kl. 22:39

Ser gott ut, mums!

Svara

2 Mikaela Bjerring januari 16, 2018 kl. 10:38

Quinoagröt, är riktigt gott.

Svara

Leave a Comment

Previous post:

Next post: