God och näringsrik quinoagröt

- Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore -

by Mikaela Bjerring on 21 december, 2017 · 2 comments

in Blogg, Glutenfritt, IFD - Antiinflammatorisk kost, Kost, Laktosfritt, Nötter-Frön, Recept, Sockerfritt, Vegansk / Vegetarisk kost

Quinoagröt är naturligt fri från gluten, samtidigt som den är rik på protein, fibrer och näring. God, mättande, lätt att tillaga och passar perfekt som frukost eller mellanmål. Här har jag kokat gröten i kokosmjölk och toppat med goda superfoods.

God och näringsrik quinoagröt

Detta behöver du (1 portion):

Så här gör du:

  1. Börja med att skölja quinoan i kallt vatten och låt rinna av.
  2. Lägg alla ingredienser i en kastrull.
  3. Koka upp och sänk därefter värmen och låt gröten sjuda under lock i ca 20 minuter.
  4. Servera med vegetabilisk mjölk och valfri topping som t.ex skivad banan, bär, kakaonibs, gojibär, kokosflan, nötter, frön eller något annat som faller dig i smaken.

Gröten är lika god varm som kall. Den går därmed utmärkt att förbereda kvällen innan om du vill ha frukosten färdig för morgonen därpå.

Relaterade inlägg:

 

Spara

{ 2 comments… read them below or add one }

1 Ann-Marie januari 15, 2018 kl. 22:39

Ser gott ut, mums!

Svara

2 Mikaela Bjerring januari 16, 2018 kl. 10:38

Quinoagröt, är riktigt gott.

Svara

Leave a Comment

Previous post:

Next post: