Passion för hälsa header

 

Det finns alltid bra rabatter och erbjudanden på en mängd produkter. Så ta gärna en titt på kampanjsidan innan du gör en beställning.

Se mer här

Inspirationsbrev!

Få inspiration & hälsotips direkt i mailen!

Inspirationsbrev!

hälsotips och erbjudanden direkt i mailen!

Produkttips!

 Det finns alltid bra rabatter och erbjudanden på en mängd produkter. Så ta gärna en titt på kampanjsidan innan du gör en beställning.

Se mer här

Orka mer med en daglig rödbetssmoothie!

av | mar 17, 2014 | Blogg, Hälsa, Kost, Kosttillskott, Livsmedel, Recept, Superfoods, Träning, Träningstillskott | 2 Kommentarer

– Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Svensk hälsokost –

För att hålla energinivån på topp så gäller det att vi får i oss bra näring. Rödbetor är här ett fantastiskt livsmedel som med sitt rika innehåll av nitrat förbättrar syreupptaget, som i sin tur leder till bättre ork och uthållighet. Här följer ett recept på en välsmakande och näringsrik rödbetssmoothie som hjälper dig att orka lite mer.

Orka mer med en daglig rödbetssmoothie

Detta behöver du:

  • Saften av en apelsin
  • 2 dl valfri vegetabilisk mjölk t.ex. kokosmjölk eller havremjölk
  • 2 dl frusna bär eller 1 st frusen banan 
  • 1 dl rödbetsjuice. Här kan jag verkligen rekommendera Rå rödbetsjuice  (98 % rödbetsjuice och 2 % äppelcidervinäger) som smakar riktigt gott!
  • 1 krm torkad ingefära
  • 1 msk kallpressad kokosolja
  • Is

Gör så här:

Blanda samtliga ingredienser i en mixer tills du fått en krämig konsistens. Tillsätt nära isbitar om du vill ha den riktigt kall.

 

Relaterade inlägg:

 

2 Kommentarer

  1. David

    Rödbetsjuice är riktigt bra när man tränar. Mighty sport beet boost verkar vara mycket enklare än att pressa juice själv som jag brukar göra, det blir nog mer ekonomiskt också!

    Svara
    • Mikaela Bjerring

      Mighty sport beet boost är en riktigt bra produkt av hög kvalité, och ja, mycket enklare än att pressa egen juice 🙂

      Svara

Lämna ett svar till Mikaela Bjerring Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Mikaela Bjerring

Jag som skriver heter Mikaela Bjerring och bor i Malmö. Jag är utbildad kost- och näringsterapeut och har en förkärlek till ekologiskt och naturligt med fokus på en antiinflammatorisk livsstil. Läs mer om mig här

Hälsoarkiv

Bloggarkiv

Kategorier

Facebook

Serotoninets funktion i kroppen är starkt förknippat med välbefinnandet och humöret. Vi måste helt enkelt ha en bra balans av denna betydelsefulla signalsubstans i kroppen för att må bra.

Kronisk inflammation är starkt förknippat med autoimmuna och kroniska sjukdomar. Genom rätt kostval och livsstil kan vi hjälpa oss själva till bättre hälsa och förebygga framtida hälsoproblem.

Lymfsystemet är kroppens reningsverk och ansvarar för att transportera bort avfall från vävnader och mjukdelar. Det är en mycket viktig del av vårt cirkulationssystem och immunsystem.

Magnesium är inblandat i så otroligt många viktiga kroppsfunktioner så kan brist påverka hälsan negativt på en mängd olika sätt. Här följer 10 vanliga tecken på att du får i dig för lite magnesium.

Close