Holistisk hälsa

Kost & Näring

Träning & Återhämtning

EKO & Hållbart

Inspirationsbrev!

hälsotips och erbjudanden direkt i mailen!

 

Kampanjer på passion för hälsa

Chaga med citron och ingefära

av | jan 17, 2019 | Blogg, Kost & Näring, Recept - veganska & vegetariska | 6 Kommentarer

– Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore – 

Den uppskattade hälsosvampen chaga ligger högt upp på listan för antioxidantrika livsmedel, och har använts som ett stärkande medel sedan medeltiden. Genom att kombinera chaga med ingefära och citron så får du en riktigt antiinflammatorisk hälsodryck som gör mycket gott för både mage, tarm och ditt immunsystem.

Chaga med citron och ingefära recept

Detta behöver du:

Gör så här:

  1. Mät upp vatten, chagapulver och ingefära i en kastrull.
  2. Låt blandningen koka upp, sänk värmen och låt sjuda under lock i cirka 5 minuter.
  3. Häll upp drycken i en kopp. Om du använder färsk ingefära så kan du sila ner teet i en kopp för att bli av med bitarna. Tillsätt därefter citronsaft och honung efter tycke och smak.

Läs mer om chaga här

 

Relaterade inlägg:

 

Följ mig på Instagram för mer inspiration för en hälsosam livsstil.

Gilla/följ mig på Facebook där jag fyller flödet med nya inlägg och gamla favoriter.

Du kan även följa mig på Bloglovin och Pinterest där du kan spara inlägg som är intressanta för dig.

6 Kommentarer

  1. Anja

    Tack för receptet!

    Svara
  2. Anna J

    Älskar chaga, ska prova din kombination.

    Svara
    • Mikaela Bjerring

      Visst är Chaga gott! Låt mig gärna veta vad du tyckte.

  3. Sofia

    Så gott det låter. Ska testas. 🙂

    Svara

Lämna ett svar till Anna J Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mikaela Bjerring

Jag som skriver heter Mikaela Bjerring och bor i Malmö. Jag är utbildad kost- och näringsterapeut och har en förkärlek till ekologiskt och naturligt med fokus på en antiinflammatorisk livsstil. Läs mer om mig här

Hälsoarkiv

Bloggarkiv

Kategorier

Annons

Facebook

Antiinflammatorisk kost

Kronisk inflammation är starkt förknippat med autoimmuna och kroniska sjukdomar. Genom rätt kostval och livsstil kan vi hjälpa oss själva till bättre hälsa och förebygga framtida hälsoproblem. Läs mer…

Höja serotoninet naturligt

Serotoninets funktion i kroppen är starkt förknippat med välbefinnandet och humöret. Vi måste helt enkelt ha en bra balans av denna betydelsefulla signalsubstans i kroppen för att må bra. Läs mer

Stödja lymfsystemet

Lymfsystemet är kroppens reningsverk och ansvarar för att transportera bort avfall från vävnader och mjukdelar. Det är en mycket viktig del av vårt cirkulationssystem och immunsystem. Läs mer

L-lysin vid munsår

Munsår som orsakas av herpesviruset är ofarligt, men det kan vara både besvärande och pinsamt. Genom studier har man sett att aminosyran L-lysin potentiellt kan minska antalet utbrott och reducera tiden som munsåret är aktivt. Läs mer

Stödja immunförsvaret

Det finns mycket man kan göra för att stödja sitt immunsystem så det kan fungera normalt och effektiv. På så sätt ger man kroppen bra förutsättningar för att kunna strida tillbaka mot inkräktande virus och bakterier. Läs mer…

Stödja tarmfloran och maghälsan

Att magen och tarmsystemet fungerar optimalt och att tarmfloran är i balans är A och O för en bra hälsa. Det påverkar i hög grad immunsystemets utveckling och funktion. Det minskar även risken för  en rad hälsoproblem. Läs mer

Close