Holistisk hälsa

Kost & Näring

Träning & Återhämtning

EKO & Hållbart

Inspirationsbrev!

hälsotips och erbjudanden direkt i mailen!

 

Kampanjer på passion för hälsa

Så kan du reducera mörka ringar under ögonen med kaffe

av | okt 27, 2016 | Blogg, Huskurer & Husmorstips, Naturlig kroppsvård & skönhet | 4 Kommentarer

– Sidan innehåller reklam genom annonslänkar till Bodystore.com – 

Lider du av mörka ringar och påsar under ögonen? I så fall följer här ett enkelt tips om hur du med hjälp av kaffe och ett par andra ingredienser kan reducera problemet markant.

Så kan du reducera mörka ringar under ögonen med kaffe

Kaffe eller koffein kan i dag hittas i mängd olika skönhetsprodukter och används ofta vid olika SPA-behandlingar. Inte minst är det en uppskattad ingrediens i produkter för att strama upp huden och för att reducera celluliter. Det är de antiinflammatoriska och antioxidanta egenskaperna som man utnyttjar, samtidigt som koffeinet verkar sammandragande och främjande för blodcirkulationen.

När det kommer till att reducera mörka ringar och påsar under ögonen så är det just koffeinets sammandragande effekt på de små blodkärlen och dess förmåga att förbättrar blodcirkulationen som gör det så effektivt.

Ögonmask med kaffe:

 

Så här gör du:

Blanda ihop samtliga ingredienser och applicera ett tjockt lager under ögonen. Låt verka i cirka 20 minuter innan du sköljer av.

 

Relaterade inlägg:

 

Följ mig på Instagram för mer inspiration för en hälsosam livsstil.

Gilla/följ mig på Facebook där jag fyller flödet med nya inlägg och gamla favoriter.

Du kan även följa mig på Bloglovin och Pinterest där du kan spara inlägg som är intressanta för dig.

4 Kommentarer

  1. Karin B

    Fungerar superbra. 🙂

    Svara
  2. J

    Kaffe som i drickfärdigt kaffe, kaffesump eller oanvänt kaffepulver?

    Svara

Lämna ett svar till Karin B Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Mikaela Bjerring

Jag som skriver heter Mikaela Bjerring och bor i Malmö. Jag är utbildad kost- och näringsterapeut och har en förkärlek till ekologiskt och naturligt med fokus på en antiinflammatorisk livsstil. Läs mer om mig här

Hälsoarkiv

Bloggarkiv

Kategorier

Facebook

Antiinflammatorisk kost

Kronisk inflammation är starkt förknippat med autoimmuna och kroniska sjukdomar. Genom rätt kostval och livsstil kan vi hjälpa oss själva till bättre hälsa och förebygga framtida hälsoproblem. Läs mer…

Höja serotoninet naturligt

Serotoninets funktion i kroppen är starkt förknippat med välbefinnandet och humöret. Vi måste helt enkelt ha en bra balans av denna betydelsefulla signalsubstans i kroppen för att må bra. Läs mer

Stödja lymfsystemet

Lymfsystemet är kroppens reningsverk och ansvarar för att transportera bort avfall från vävnader och mjukdelar. Det är en mycket viktig del av vårt cirkulationssystem och immunsystem. Läs mer

L-lysin vid munsår

Munsår som orsakas av herpesviruset är ofarligt, men det kan vara både besvärande och pinsamt. Genom studier har man sett att aminosyran L-lysin potentiellt kan minska antalet utbrott och reducera tiden som munsåret är aktivt. Läs mer

Stödja immunförsvaret

Det finns mycket man kan göra för att stödja sitt immunsystem så det kan fungera normalt och effektiv. På så sätt ger man kroppen bra förutsättningar för att kunna strida tillbaka mot inkräktande virus och bakterier. Läs mer…

Stödja tarmfloran och maghälsan

Att magen och tarmsystemet fungerar optimalt och att tarmfloran är i balans är A och O för en bra hälsa. Det påverkar i hög grad immunsystemets utveckling och funktion. Det minskar även risken för  en rad hälsoproblem. Läs mer

Close